دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» این مطالعه نشان می دهد که عوارض دوران بارداری با خطر بیشتر بیماری قلبی مرتبط است

این مطالعه نشان می دهد که عوارض دوران بارداری با خطر بیشتر بیماری قلبی مرتبط است

این مطالعه نشان می دهد که عوارض دوران بارداری با خطر بیشتر بیماری قلبی مرتبط است


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پنج عارضه اصلی بارداری عوامل خطر قوی مادام‌العمر برای بیماری ایسکمیک قلبی هستند که بیشترین خطر در دهه بعد از زایمان رخ می‌دهد.

بیماری ایسکمیک قلب به مشکلات قلبی، از جمله حمله قلبی، ناشی از تنگی یا ناکارآمدی عروق خونی که جریان خون و اکسیژن به قلب را کاهش می‌دهد، اشاره دارد.


دیابت بارداری و پره اکلامپسی خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی را در این مطالعه به ترتیب 54 و 30 درصد افزایش دادند، در حالی که سایر اختلالات فشار خون بالا در دوران بارداری این خطر را دو برابر کردند. زایمان زودرس - قبل از هفته 37 - یا به دنیا آوردن نوزادی با وزن کم به ترتیب با 72 و 10 درصد افزایش خطر همراه بود.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

این مطالعه که در روز چهارشنبه در BMJ منتشر شد، گروهی متشکل از بیش از 2 میلیون زن در سوئد بدون سابقه بیماری قلبی را دنبال کرد که بین سال‌های 1973 تا 2015 نوزادان مجردی را به دنیا آوردند.

تقریباً 30 درصد از زنان حداقل یک پیامد نامطلوب بارداری داشتند. آنهایی که چندین پیامد نامطلوب داشتند - چه در حاملگی یکسان یا متفاوت - خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی را افزایش دادند.


دکتر کیسی گفت: «این پیامدهای بارداری سیگنال‌های اولیه برای خطر ابتلا به بیماری قلبی در آینده هستند و می‌توانند به شناسایی زودهنگام زنان پرخطر کمک کنند و مداخلات زودهنگام را برای بهبود نتایج بلندمدت آنها و کمک به جلوگیری از پیشرفت بیماری قلبی در این زنان کمک کنند.» کرامپ، نویسنده این مطالعه و استاد پزشکی خانواده در دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا.


بیماری های قلبی عروقی و بارداری

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در میان زنان در ایالات متحده است و از هر 5 زن، 1 مورد مرگ و میر را تشکیل می دهد. این تحقیق اضافه می کند که حاملگی اطلاعات مهمی در مورد سلامت قلبی عروقی زنان ارائه می دهد.


"آنچه برای یک زن در دوران بارداری اتفاق می افتد تقریباً مانند یک تست استرس یا نشانگری برای خطرات قلبی عروقی آینده او پس از بارداری است. دکتر تارا نارولا، خبرنگار پزشکی CNN، دانشیار قلب و عروق و دانشیار برنامه قلب زنان در بیمارستان لنوکس هیل ، گفت: و متأسفانه، بسیاری از زنان این را از کسی دریافت نمی کنند . او در مطالعه جدید شرکت نداشت.


اگرچه کاملاً مشخص نیست که چرا، کارشناسان می گویند تغییرات طبیعی که در دوران بارداری رخ می دهد ممکن است مشکلات اساسی سلامتی را در برخی از زنان با عوامل خطر خاص آشکار کند.


تجربه یک پیامد نامطلوب بارداری - حتی به طور موقت - می تواند منجر به تغییراتی در رگ های خونی و قلب شود که ممکن است پس از زایمان باقی بماند یا پیشرفت کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در زنان افزایش دهد.


کارشناسان می گویند که این خطر افزایش یافته نگرانی خاصی برای زنان در ایالات متحده است، جایی که نرخ مرگ و میر مادران چندین برابر بیشتر از سایر کشورهای پردرآمد است.


زنان آمریکایی در سنین بالاتر باردار می شوند و احتمالاً یک یا دو عامل خطر قلبی عروقی را در خود جای داده اند. دکتر گاریما شارما، دانشیار قلب شناسی و مدیر برنامه قلب و زایمان در جانز هاپکینز، گفت: شاید عوامل استرس زا دیگری در زندگی وجود داشته باشد - افسردگی، استرس، انزوا، چاقی - چیزهای مختلفی که بر زنان در ایالات متحده تأثیر می گذارد.


به گفته کارشناسان، عوارض بارداری در دوران بارداری به دقت بررسی می شود، اما به گفته کارشناسان، ارزیابی و آموزش کمی در مورد اثرات آن بر سلامت قلبی عروقی پس از زایمان برای زنان وجود دارد.


دیابت بارداری نه تنها یک نشانگر برای افزایش خطر ابتلا به دیابت بلکه برای بیماری های قلبی عروقی عمومی است. پره اکلامپسی و اکلامپسی نشانگرهایی برای خطر فشار خون بالا و همچنین خطرات کلی قلبی عروقی هستند.


نارولا، متخصص قلب و عروق که در مراقبت از زنان تخصص دارد، به طور مرتب پیامدهای نامطلوب بارداری را هنگام ارزیابی بیماران در نظر می گیرد و بر نیاز مداوم به این امر تأکید می کند.


به گفته کرامپ، انجمن قلب آمریکا به همه متخصصان مراقبت های بهداشتی توصیه می کند که در هنگام ارزیابی خطر بیماری قلبی زنان، تاریخچه دقیقی از عوارض بارداری داشته باشند، اما این به طور مداوم در عمل بالینی انجام نمی شود، به ویژه در مراقبت های اولیه، جایی که بیشتر زنان در آن دیده می شوند.


او گفت: «افزایش آگاهی از این یافته‌ها در میان پزشکان و همچنین زنان، امیدواریم این امکان را فراهم کند که تعداد بیشتری از این زنان غربالگری زودهنگام شوند و امیدوارم نتایج بلندمدت آنها بهبود یابد.»


چگونه ریسک خود را کاهش دهیم

تقریباً از هر 3 زن 1 نفر پیامد نامطلوب بارداری خواهد داشت. کارشناسان می گویند که بهبود سلامت قبل از بارداری می تواند به جلوگیری از این مشکلات کمک کند.


نارولا می‌گوید: «کاهش خطر باید از قبل از بارداری شروع شود و بنابراین رساندن بدن خود به سالم‌ترین حالت ممکن قبل از باردار شدن واقعاً اولین قدم است.»


این شامل دستیابی و حفظ وزن سالم با رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم، کنترل فشار خون بالا و دیابت، ترک سیگار و مدیریت استرس است.


اقدامات بعد از بارداری نیز به همان اندازه مهم است، زیرا تحقیقات تخمین زده اند که تنها 30 تا 80 درصد زنان 6 تا 8 هفته پس از زایمان معاینه پس از زایمان انجام می دهند.


«اطمینان از اینکه این زنان واقعاً پس از زایمان به درستی پیگیری می‌شوند و ارتباط گرمی بین [پزشکی زنان و زایمان] و [پزشکی مادر و جنین] به پزشکان مراقبت‌های اولیه یا متخصصان قلب و عروق پیشگیرانه وجود دارد که سپس می‌توانند در مورد بهینه‌سازی خطرات قلبی عروقی و کاهش بیماری صحبت کنند. شارما گفت: این عوامل خطر پس از بارداری در بازه زمانی پس از زایمان بسیار مهم است.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


کارشناسان امیدوارند که افزایش آگاهی بیمار و ارائه دهنده خدمات بهداشتی در مورد ارتباط بین بارداری و سلامت قلب باعث شود که زایمان دلیلی برای مرگ نباشد.


"بیماری های قلبی عروقی قابل پیشگیری است. این یکی از علل اصلی مرگ و میر مادران است. نارولا گفت: اگر در غربالگری بیماران قبل از بارداری بهتر عمل کنیم، اگر در درمان آنها در دوران بارداری و پس از زایمان بهتر عمل کنیم، می‌توانیم نتایج زنان را بهبود ببخشیم. این یک تراژدی است که یک زندگی جدید به دنیا بیاوریم، و سپس مادر دچار عارضه های وحشتناک و/یا مرگ شود که می شد از آن جلوگیری کرد.


منبع: CNN


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده