خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دانشمندان اولین آنتی بیوتیک جدید را پس از 60 سال با استفاده از هوش مصنوعی کشف کردند

دانشمندان اولین آنتی بیوتیک جدید را پس از 60 سال با استفاده از هوش مصنوعی کشف کردند

کشف اولین آنتی بیوتیک با استفاده از هوش مصنوعی

ثابت شده است که استفاده از هوش مصنوعی (AI) در پزشکی تغییر دهنده بازی است، با این فناوری که اکنون به دانشمندان کمک می کند تا اولین آنتی بیوتیک های جدید را در 60 سال گذشته کشف کنند.


کشف ترکیب جدیدی که می تواند {یک باکتری مقاوم به دارو را که سالانه هزاران نفر را در سراسر جهان می کشد، از بین ببرد}، نقطه عطفی در مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی باشد.


دانشمندان توانستند پس از ۶۰ سال دسته جدیدی از آنتی‌بیوتیک‌ها را کشف کنند که قادر به از بین بردن باکتری «استافیلوکوکوس اورئوس» یا به اختصار (MRSA) است


جیمز کالینز، استاد مهندسی پزشکی و علوم در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) و یکی دیگر از محققان، گفت: «بینش در اینجا این بود که ما می‌توانیم آنچه را که توسط مدل‌ها آموخته شده است ببینیم تا پیش‌بینی کنند که مولکول‌های خاصی برای آنتی‌بیوتیک‌های خوب می‌سازند». نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای گفته اند


کار ما چارچوبی را ارائه می‌کند که از نظر ساختار شیمیایی، به روش‌هایی که تا به امروز نداشته‌ایم، از نظر زمان کارآمد، منابع کارآمد و از نظر مکانیکی روشن‌تر است».


نتایج امروز در Nature و با همکاری یک تیم 21 محقق منتشر شد.


مطالعه با هدف "باز کردن جعبه سیاه"

تیم سازنده این پروژه از یک مدل یادگیری عمیق برای پیش‌بینی فعالیت و سمیت ترکیب جدید استفاده کرد.


یادگیری عمیق شامل استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی برای یادگیری و نمایش خودکار ویژگی ها از داده ها بدون برنامه نویسی صریح است.


به طور فزاینده ای در کشف دارو برای تسریع در شناسایی انتخاب های دارویی بالقوه، پیش بینی خواص آنها و بهینه سازی فرآیند توسعه دارو استفاده می شود.


در این مورد، محققان بر روی استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) تمرکز کردند.


عفونت با MRSA می تواند از عفونت های پوستی خفیف تا شرایط شدیدتر و بالقوه تهدید کننده زندگی مانند ذات الریه و عفونت های جریان خون متغیر باشد.


بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC) تقریباً 150000 عفونت MRSA هر ساله در اتحادیه اروپا رخ می دهد در حالی که تقریباً 35000 نفر سالانه در این منطقه به دلیل عفونت های مقاوم به ضد میکروبی جان خود را از دست می دهند.


تیم محققان MIT با استفاده از مجموعه داده های گسترده، یک مدل یادگیری عمیق گسترده را آموزش دادند.


برای ایجاد داده های آموزشی، تقریباً 39000 ترکیب برای فعالیت آنتی بیوتیکی آنها در برابر MRSA مورد ارزیابی قرار گرفت. متعاقبا، هم داده های حاصل و هم جزئیات مربوط به ساختارهای شیمیایی ترکیبات وارد مدل شدند



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده