دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شمارش معکوس اسپرم: آنچه باید در مورد بحران باروری مردان بدانید

شمارش معکوس اسپرم: آنچه باید در مورد بحران باروری مردان بدانید

تحقیقات نگران کننده نشان می دهد که تعداد اسپرم ها در سراسر جهان در پنج دهه گذشته بیش از نصف شده است و این روند در حال افزایش است. چقدر باید نگران باشیم؟



شمارش معکوس اسپرم: آنچه باید در مورد بحران باروری مردان بدانید


چرا مردان در مرکز بحران باروری جهانی قرار دارند؟


هنگامی که یک تیم بین المللی از دانشمندان تحقیقات نگران کننده ای را منتشر کردند که نشان می داد تعداد اسپرم ها در سراسر جهان در 50 سال گذشته بیش از نصف شده است، و این روند در حال افزایش است، طبیعتا باعث نگرانی شد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

آنها هشدار دادند که این کاهش می تواند به مشکلی بسیار بزرگ تبدیل شود که نمی توان آن را نادیده گرفت و بالقوه می تواند "بقای نوع بشر را به خطر بیندازد".


آنها هشدار دادند که این کاهش می تواند به مشکلی بسیار بزرگ تبدیل شود که نمی توان آن را نادیده گرفت و بالقوه می تواند "بقای نوع بشر را به خطر بیندازد".


بیشتر بخوانید:

مطالعه هشدار می دهد که کاهش تعداد اسپرم در سراسر جهان در حال افزایش است و آینده بشر را تهدید می کند


پروفسور هاگای لوین و شانا سوان که دهه‌ها سلامت باروری را مطالعه کرده‌اند و آخرین یافته‌ها را منتشر کرده‌اند ، تشابهاتی با بحران آب و هوا ترسیم کردند.

آنها گفتند که در نهایت متوجه شدیم که مشکلی وجود دارد. و تنها پس از آن پذیرفتیم که مسئولیت را بر عهده بگیریم و سعی کنیم اوضاع را تغییر دهیم.


بنابراین، چقدر باید نگران تعداد اسپرم باشیم؟ تعداد اسپرم ها در واقع برای باروری مردان چه معنایی دارد؟ چه چیزی باعث این کاهش می شود؟ و مهمتر از همه، چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم؟

باروری پیچیده و چندوجهی است و هیچ یک از این سوالات پاسخ روشنی ندارند. اما اجازه دهید آنچه را که در مورد وضعیت جمعی سلامت باروری مردان می دانیم به شما معرفی کنیم.


تعداد کم اسپرم غیرطبیعی که الیگواسپرمی نیز نامیده می شود، زمانی است که مرد کمتر از 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر منی داشته باشد.

اما تیم لوین و سوان خاطرنشان می کنند که تحقیقات نشان می دهد که کمتر از آستانه 40 تا 50 میلیون در میلی لیتر - میانگین جهانی در حال حاضر حدود 49 میلیون در میلی لیتر است - احتمال لقاح به سرعت کاهش می یابد، به این معنی که زوج ها احتمالاً باید بیشتر منتظر بمانند تا باردار شوند.


توانایی تولید تستوسترون و اسپرم به شدت به سلامت کلی شما بستگی دارد و این یکی از آسیب پذیرترین موارد در مردان است.

دکتر بردلی آناوالت | استاد دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن


پروفسور ریچارد شارپ، "به نظر من، مطلقاً تردیدی وجود ندارد که سلامت باروری مردان در بیش از 70 سال گذشته بدتر شده است، و از نظر تأثیر منفی آن بر پتانسیل باروری زوجین، یک نگرانی واقعی است." از مرکز بهداشت باروری دانشگاه ادینبورگ


متخصصان باروری همچنین تاکید می کنند که تعداد اسپرم ها شاخص مفیدی برای سلامت کلی است. 

مردانی که تعداد اسپرم آنها کم است، عمر کوتاه تری دارند و نسبت به مردان بارور بیشتر در معرض ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی هستند.

پروفسور بردلی آناوالت، متخصص غدد درون ریز مردانه در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: توانایی تولید تستوسترون و اسپرم به شدت به سلامت کلی شما بستگی دارد و این یکی از آسیب پذیرترین چیزها در مردان است.


آیا مواد شیمیایی دلیل کاهش تعداد اسپرم هستند؟

در حالی که مطالعه آنها دلایل کاهش تعداد اسپرم را بررسی نکرد، لوین و سوان به نقش سبک زندگی و مواد شیمیایی مصنوعی که در دنیای مدرن ما در همه جا وجود دارند اشاره می کنند.

از این گذشته، بسیاری از غذاهایی که می خوریم و محصولات روزمره ای که استفاده می کنیم در پلاستیک بسته بندی می شوند - از لوازم آرایشی و محصولات تمیز کننده ما گرفته تا ذرت بو داده و غذاهای آماده در مایکروویو. مواد شیمیایی حاصل از این پلاستیک ها به غذا، محیط و بدن ما نفوذ می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مواد شیمیایی مانند فتالات‌ها که از دیرباز برای نرم و انعطاف‌پذیر ساختن پلاستیک‌ها استفاده می‌شده است، و بیسفنول A (BPA) که در بطری‌های پلاستیکی سخت استفاده می‌شود، می‌توانند سیستم هورمونی و تولید مثلی انسان‌ها را به‌ویژه در مراحل اولیه رشد مختل کنند. ، داخل رحم مادر باردار.


سوان گفت: «اگر هورمون‌هایی را که برای داشتن یک سیستم تولید مثلی کارآمد نیاز دارید به هم بزنید، سیستم تولید مثلی کارآمدی نخواهید داشت.


کتاب او توضیح می دهد که چگونه آلودگی شیمیایی به باروری آسیب می رساند و منجر به تولد نوزادان بیشتر با اختلالات تولید مثل و آلت تناسلی کوچکتر می شود.



ترجمه مجله ارم بلاگ

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

منبع: Euronews Next

کپی رایت  Canva


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده