ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعداد اسپرم در سراسر جهان حتی سریعتر از آنچه فکر می کردیم در حال کاهش است

تعداد اسپرم در سراسر جهان حتی سریعتر از آنچه فکر می کردیم در حال کاهش است

تعداد اسپرم در سراسر جهان حتی سریعتر از آنچه فکر می کردیم در حال کاهش است


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تعداد اسپرم‌ها در سراسر جهان طی پنج دهه گذشته به نصف کاهش یافته است و سرعت کاهش از ابتدای قرن اخیر بیش از دو برابر شده است.


تیم بین المللی پشت آن می گوید این داده ها هشداردهنده است و به یک بحران باروری اشاره می کند که بقای بشریت را تهدید می کند.


متاآنالیز آنها 223 مطالعه را بر اساس نمونه های اسپرم از بیش از 57000 مرد در 53 کشور بررسی کرد.


این برای اولین بار نشان می دهد که مردان در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا کاهش مشابهی در تعداد و غلظت کل اسپرم دارند که قبلا در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا مشاهده شده بود.

نویسندگان هشدار می دهند که میانگین تعداد اسپرم اکنون به طور خطرناکی نزدیک به آستانه ای که لقاح را دشوارتر می کند، کاهش یافته است، به این معنی که زوج ها در سراسر جهان ممکن است با مشکلاتی برای بچه دار شدن بدون کمک پزشکی مواجه شوند.


پروفسور هاگای لوین، نویسنده اصلی این مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی هاداسا براون در دانشگاه عبری اورشلیم، گفت: یافته‌ها که روز سه‌شنبه در مجله Human Reproduction Update منتشر شد، به عنوان یک هشدار عمل می‌کند.

او در بیانیه‌ای گفت: «ما یک مشکل جدی در دست داریم که می‌تواند بقای بشر را تهدید کند . »


کاهش 50 درصدی تعداد اسپرم

به عنوان بخشی از تیمی که پروفسور شانا سوان نیز در آن حضور دارد در دانشکده پزشکی ایکان در نیویورک، همراه با محققانی در دانمارک، برزیل، اسپانیا، اسرائیل و ایالات متحده، روند تعداد اسپرم را در مناطقی که قبلاً بررسی نشده بود مورد مطالعه قرار داد.

همین تیم قبلاً در سال 2017 کاهش هشدار دهنده ای در تعداد اسپرم در سراسر جهان غرب گزارش کرده بود.

در این مطالعه جدید، آنها دریافتند که میانگین تعداد اسپرم در سراسر جهان در طول پنج دهه گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است.


به نظر می رسد یک بیماری همه گیر است. همه جا هست و برخی از علل ممکن است برای مدت بسیار طولانی با ما باقی بمانند

پروفسور هاگای لوین ،دانشگاه عبری اورشلیم


داده های بین سال های 1973 تا 2018 نشان می دهد که تعداد اسپرم ها به طور متوسط ​​1.2 درصد در سال کاهش یافته است. داده های پس از سال 2000 کاهش بیش از 2.6 درصد در سال را نشان می دهد.

لوین به یورونیوز نکست گفت: "این فقط غیر قابل باور است. من خودم نمی توانستم آن را باور کنم."


به گفته لوین، این واقعیت که این یافته ها در سایر نقاط جهان تأیید شد، نشان دهنده یک بحران جهانی است که می تواند با تغییرات آب و هوایی مقایسه شود.

وی افزود: «همانطور که در تغییرات آب و هوایی، تأثیر آن در مکان‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اما عموماً این پدیده جهانی است و باید با آن برخورد کرد».

"به نظر می رسد یک بیماری همه گیر است. همه جا وجود دارد. و برخی از دلایل ممکن است برای مدت طولانی با ما باقی بمانند."


کاهش احتمال لقاح

محققان می گویند در حالی که تعداد اسپرم ها "نمایشی ناقص برای باروری" است، اما ارتباط نزدیکی با شانس باروری دارد.

آنها توضیح می‌دهند که بالاتر از آستانه 40 تا 50 میلیون در میلی‌لیتر، تعداد اسپرم‌های بالاتر لزوماً به معنی احتمال بالاتر بارداری نیست.


از سوی دیگر، در زیر این آستانه، با کاهش تعداد اسپرم، احتمال لقاح به سرعت کاهش می یابد.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: «در سطح جمعیت، کاهش میانگین تعداد اسپرم از 104 به 49 میلیون در میلی‌لیتر که در اینجا گزارش می‌کنیم، حاکی از افزایش قابل‌توجهی در نسبت مردانی است که زمان تأخیر در بارداری دارند.»


پروفسور ریچارد شارپ، از مرکز بهداشت باروری دانشگاه ادینبورگ، این یافته ها را "خبر بسیار بد برای باروری زوج ها" و همچنین به طور گسترده تر برای کشورهای سالخورده خواند.


او گفت "این مسائل فقط برای زوج هایی که سعی در بچه دار شدن دارند مشکل نیست، بلکه یک مشکل بزرگ برای جامعه در 50 سال آینده است، زیرا کمتر و کمتر جوانی برای کار و حمایت از برآمدگی روزافزون افراد مسن حاضر می شود." 


در حالی که تحقیقات آنها دلایل این کاهش تعداد اسپرم را بررسی نکردند، نویسندگان می گویند که این منعکس کننده "یک بحران جهانی مرتبط با محیط مدرن و سبک زندگی ما" است و آنها به نقش مختل کننده مواد شیمیایی در سیستم هورمونی و تولید مثل ما اشاره می کنند.


آنها می افزایند که تعداد اسپرم ها نیز شاخصی از سلامت مردان است که سطوح پایین آن با افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، سرطان بیضه و کاهش طول عمر مرتبط است.


دکتر سارا مارتینز داسیلوا، مدرس ارشد پزشکی تولیدمثل در دانشگاه داندی، گفت که این موضوع را به ویژه نگران‌کننده می‌داند که میزان کاهش تعداد اسپرم از سال 2000 دو برابر شده است و خواستار تحقیقات بیشتر در مورد علل این روند شد.

او گفت: "نژاد بشری در معرض خطر فوری انقراض نیست، اما ما واقعاً به تحقیق نیاز داریم تا بفهمیم چرا تعداد اسپرم ها در حال کاهش است." 

قرار گرفتن در معرض آلودگی، پلاستیک، سیگار، داروها و داروهای تجویز شده، و همچنین شیوه زندگی، مانند چاقی و رژیم غذایی نامناسب، همگی به عنوان عوامل مؤثر مطرح شده‌اند، اگرچه اثرات آن به درستی درک نشده و تعریف نشده است.»


نقطه عطف برای بشریت؟

این یافته ها در روزی منتشر شد که جمعیت جهان از مرز 8 میلیارد گذشت فشار بیشتری بر منابع طبیعی محدود سیاره وارد کرد.

لوین به یورونیوز نکست گفت: «از نظر فلسفی، شاید کاهش تعداد اسپرم و ناباروری به نوعی راهی برای برقراری تعادل بین آنچه در حال وقوع است باشد.

"اما، می دانید، این فقط یک فکر است. این یک فکر علمی نیست."


او گفت این یافته ها باید برای همه نگران کننده باشد - صرف نظر از نظرات آنها در مورد تعداد انسان هایی که سیاره زمین در حال حاضر نیاز دارد.

لوین گفت: "تعداد اسپرم معیار بسیار خوبی برای سلامت جهانی و آینده ما است. و صرف نظر از تعداد افرادی که فکر می کنید ما روی زمین به آنها نیاز داریم، شما نمی خواهید آن را با رویدادهای خطرناک به جای انتخاب های خودمان تعیین کنید."

وی افزود: «من فکر می‌کنم ما باید آن را با دقت در سطح جهانی، در سطح جمعیت، در سطح کشور محلی و همچنین در سطح شخصی نظارت کنیم. مقررات بهتر


"گاهی اوقات یک نقطه اوج رخ می دهد و سیستم به یکباره فرو می ریزد. این بدان معنی است که چیزی در سیستم های اکولوژیکی ما، سیستم های تولید مثل ما در حال رخ دادن است - و در برخی مواقع، خیلی زیاد است.


ترجمه مجله ارم بلاگ

منبع : Euronews.com

کپی رایت  Canva  




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده