دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه یک شب بیخوابی بر توانایی تمرکز ما تأثیر می گذارد ؟

چگونه یک شب بیخوابی بر توانایی تمرکز ما تأثیر می گذارد ؟

چگونه یک شب بیخوابی بر توانایی تمرکز ما تأثیر می گذارد ؟


یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک شب بی خوابی ممکن است توانایی ما در فیلتر کردن اطلاعات را تحت تأثیر قرار دهد. محققان در این مطالعه تأیید كردند كه كمبود خواب می تواند چیزی را كه به عنوان "توجه انتخابی" شناخته می شود را مختل کند و یا محرومیت از خواب توانایی تمرکز روی اطلاعات خاصی هنگام وقوع همزمان با سایر موارد، را مختل می كند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

ایو ویگینز ، دانشجوی سابق دانشگاه ویلامت در Oregon و محقق برجسته در این مطالعه گفت: یک مثال کلاسیک از دقت ما بروی "توجه انتخابی"، در یک مهمانی خود را نشان میدهد. وی میگوید, ،توجه انتخابی توانایی تمرکز روی مکالمه ای است که با کسی در آن مهمانی داریم، حتی اگر می توانیم مکالمات دیگری را نیز در اطراف خود ناخواسته درک سمعی کنیم.


در این تحقیق محققان می خواستند ببینند که یک شب کامل بی خوابی چه تاثیری بر این توانایی "توجه انتخابی" خواهد گذاشت.


برای انجام این کار ، آنها شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند - یک گروه کنترل 10 نفری که به آنها دستور داده شد "طبق معمول" بخوابند و یک گروه محروم از خواب 8 نفری که به مدت 24 ساعت نمی خوابند. سپس از شرکت کنندگان خواسته شد به طور همزمان به دو داستان متفاوت گوش دهند که هر کدام با یک گوش متفاوت گوش میدادند. داستان ها راوی ها و مطالب متفاوتی داشتند. در حالی که داستان پخش می شد ، محققان میزان فعالیت مغز شرکت کنندگان را اندازه گیری می کردند.


به شرکت کنندگان گفته شد که هدف آنها توجه انتخابی فقط به یکی از داستان ها بوده است. محققان دریافتند که افراد گروه کنترل، زمان بسیار آسانتری را نسبت به افرادی که در گروه محرومیت از خواب بودند به یکی از داستانها توجه کردند.


اندازه گیری فعالیت های مغز نشان داد كه افراد گروه كنترل می توانند ضمن سرکوب اطلاعات همزمان از یکدیگر، به طور خاص روی یك داستان متمركز شوند. یک سیگنال وجود داشت که به وضوح تقویت شده بود، نشان می داد که آنها به یک داستان توجه می کنند، و یک سیگنال جداگانه وجود داشت که سرکوب می شد و نشان می داد که آنها قادر بودند از داستان دیگر چشم پوشی کنند.


وی گفت ، اما در گروه محروم از خواب، بین سیگنال تقویت شده و سیگنال سرکوب شده تفاوت کمتری وجود داشت. به عبارت دیگر، افراد این گروه برای تمرکز تنها روی یکی از داستانها، مشکل بیشتری داشتند.


محققان خاطرنشان كردند كه هنوز یافته ای معلوم نیست که محرومیت مزمن از خواب - بر خلاف یک شب بدون خواب - چه تاثیری بر توجه انتخابی خواهد گذاشت.


این مطالعه بی نظیر است زیرا ما به مکانیسم های اساسی اثر مشهور کمبود خواب نگاه کردیم، کورتنی استیونز ، از روانشناسی دانشگاه ویلامت و محقق ارشد این مطالعه ، به Live Science گفت; با این حال تحقیقات بیشتری لازم است تا بفهمم كه كاهش خواب مزمن چه تاثیری بر این جنبه های تفكر خواهد گذاشت.


مقاله سایت Live Science

ترجمه دکتر موریس ستودگان- دسامبر 2019

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده