دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مطالعه نشان می دهد که روزه داری متناوب ممکن است آنقدر که تصور می شد برای کاهش وزن مفید نباشد

مطالعه نشان می دهد که روزه داری متناوب ممکن است آنقدر که تصور می شد برای کاهش وزن مفید نباشد

مطالعه نشان می دهد که روزه داری متناوب ممکن است آنقدر که تصور می شد برای کاهش وزن مفید نباشد


بر اساس یک مطالعه جدید، زمان خوردن وعده های غذایی ممکن است آنقدر که تصور می شد روی وزن تاثیر نداشته باشد.

این مطالعه اندازه وعده غذایی و زمان غذا خوردن 547 نفر را علاوه بر داده های مربوط به سلامت و وزن آنها در طول شش سال بررسی کرد. بر اساس مطالعه ای که روز چهارشنبه در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، داده ها هیچ ارتباطی بین فاصله زمانی که افراد در آن وعده های غذایی خود را صرف می کنند و وزن آنها نشان نداد .

محدود کردن زمان غذا خوردن، همانطور که در روندهای رژیم غذایی مانند روزه داری متناوب دیده می شود، یک روش محبوب برای کاهش وزن در سال های اخیر بوده است


دکتر وندی بنت، محقق اصلی این مطالعه، دانشیار پزشکی در بخش پزشکی داخلی عمومی در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، گفت که محققان هیچ ارتباطی بین محدود کردن زمان غذا خوردن و کاهش وزن پیدا نکردند. او خاطرنشان کرد که این شامل مدت زمانی است که افراد پس از بیدار شدن غذا می‌خورند، مدت زمان غذا خوردن آنها در طول روز و نزدیک به رفتن به رختخواب غذا می‌خورند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

او گفت در عوض، وعده های غذایی کوچکتر با کاهش وزن همراه بود.

بنت گفت: «بر اساس مطالعات دیگری که انجام شده است، از جمله مطالعات ما، ما فکر می کنیم که زمان بندی وعده های غذایی در طول روز به احتمال زیاد بلافاصله منجر به کاهش وزن نمی شود. ممکن است یک ابزار مفید در ردیابی تغذیه باشد.


محدودیت های مطالعه

کارشناسان هشدار دادند که نتایج این مطالعه باید با کمی احتیاط در نظر گرفته شود.

دکتر فاطیما کودی استنفورد، دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد، خاطرنشان کرد: در میان شرکت کنندگان اقلیت های نژادی و قومی کمی وجود داشت. استنفورد افزود، همچنین عوامل اجتماعی زیادی برای سلامتی، مانند استرس و محیط اطراف افراد وجود دارد که می‌توان آنها را به داده‌ها اضافه کرد.

آلیس لیختنشتاین، استاد علم و سیاست تغذیه در دانشگاه تافتس، افزود: این عوامل می‌توانند برای بررسی بهتر اثرات زمان‌بندی وعده‌های غذایی مهم باشند.


لیختنشتاین گفت: «من گمان می‌کنم که اگر آنها با دقت بیشتری به داده‌ها نگاه کنند، ممکن است زیرگروه‌هایی (که در آن زمان‌بندی وعده‌های غذایی وجود دارد) تأثیر مهمی داشته باشد.


بنت اشاره کرد که این مطالعه مشاهده ای بود، به این معنی که آنها به جای ایجاد تغییرات در یک گروه تصادفی، به الگوهای موجود برای مطالعه نگاه کردند. او افزود که کار بیشتر روی این موضوع در حال انجام است.


کیفیت بر کمیت

لیختنشتاین گفت که نکات مهم این است که هیچ استراتژی واحدی وجود ندارد که در مورد تغذیه برای همه افراد کارآمد باشد و کیفیت غذا مهم است.

لیختنشتاین می‌گوید: «اگر برای داشتن یک رژیم غذایی سالم تلاش می‌کنید، تلاش می‌کنید تا از نظر بدنی فعال باشید، احتمال ابتلا به دیابت، بیماری مزمن کلیوی، بیماری انسدادی ریه و فشار خون بالا کمتر است.»


او اضافه کرد که این چیزهای کسل کننده ای است که هیچ کس نمی خواهد بشنود، اما وقتی صحبت از مدیریت وزن به میان می آید، نمی توان با خوردن میوه ها و سبزیجات و فعالیت بدنی کنار آمد.


برای برخی از افراد، تلاش برای روزه‌داری متناوب یا محدود کردن فواصل غذایی می‌تواند راهی مفید برای توجه به تمایلات شخصی باشد، اما بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را برای مدت زمان کافی حفظ کنند تا تغییرات طولانی‌مدت را مشاهده کنند - یا وزنی را که از دست می‌دهند حفظ کنند،

او گفت که استنفورد که پزشک چاقی در مرکز وزن بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون است، دوست ندارد خیلی روی محدودیت کالری یا روزه‌داری متناوب تمرکز کند. در عوض، او می خواهد مشتریانش به ارزش غذایی غذایی که می خورند نگاه کنند.

او افزود: برای بدن 100 کالری آدامس خرسی به اندازه 100 کالری بلغور جو دوسر با میوه و آجیل یکسان نیست.


اما استنفورد گفت، رویکردهای مختلف در سبک های مختلف زندگی بهتر عمل می کنند و هرکسی باید بدون استرس و شرم با پزشک خود و بدن خود کار کند.

او گفت: اگر یک استراتژی تغذیه برای شخص دیگری کارساز باشد، «به این معناست که بدن کسی پاسخ داده و دیگری جواب نداده است. این به این معنی نیست که شما نقص دارید. فقط به این معنی است که بدن شما به آن نیاز ندارد.»



مجله ارم بلاگ

نوشته مادلین هولکامب ، CNN

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده