بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» همه آنچه که باید در مورد سویه جدید کووید «Kraken» بدانید

همه آنچه که باید در مورد سویه جدید کووید «Kraken» بدانید

XBB.1.5: همه آنچه که باید در مورد سویه جدید کووید «Kraken» بدانید


در حالی که بیشتر ما ترجیح می دهیم COVID-19 را به طور کامل فراموش کنیم، این ویروس در حال حرکت در میان جمعیت جهان است - و در طول مسیر جهش می یابد.


بیمارستان در بیشتر کشورها در ماه‌های اخیر در مقایسه با اوج همه‌گیری در سال 2020 کاهش یافته است، اگرچه هنوز یک علامت سوال بزرگ در مورد تعداد عفونت‌های فعلی در چین وجود دارد.

اما یک زیرمجموعه جدید Omicron که در کشورهایی از جمله بریتانیا و ایالات متحده ظاهر شده است، اکنون این سوال را مطرح می کند که آیا ما باید همچنان نگران آخرین گونه های COVID-19 باشیم.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

این زیرمجموعه جدید رسما "XBB.1.5" نامیده می شود و حاصل ادغام دو نوع دیگر با هم است - چیزی که "زیر متغیر نوترکیب" نامیده می شود.

شینا کرویکشنک، استاد موسسه ایمونولوژی و التهاب لیدیا بکر در دانشگاه منچستر، توضیح داد: "دو سویه مختلف BA.2 Omicron به نوعی با هم همگرا شده اند تا این را ایجاد کنند."

"اما در واقع این فقط یک نسل از XBB و XBB.1 است. منظورم این است که مانند یک نوه XBB است که به خودی خود از دو نسخه مختلف BA.2 آمده است."


XBB.1.5 کجا پیدا شده است؟

تخمین زده می شود که این نوع فرعی که به "کراکن" تغییر نام داده است (مانند هیولای دریایی افسانه ای) بین نوامبر و دسامبر 2022 در ایالت نیویورک یا اطراف آن در ایالات متحده ایجاد شده است.


طبق داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) اکنون این سویه عامل افزایش عفونت‌ها در سراسر کشور در نظر گرفته می‌شود، جایی که تخمین زده می‌شود عامل 41 درصد موارد فعلی کووید-19 باشد.

پس از ایالات متحده، سویه جدید در سراسر اروپا، استرالیا و بخش هایی از آسیای جنوب شرقی گزارش شده است.


در بریتانیا، جایی که این سویه نیز شناسایی شده است، کرویک‌شانک می‌گوید که این سویه «در حال حاضر تنها حدود 4 درصد موارد را تشکیل می‌دهد، اما ما می‌بینیم که واقعاً به سرعت دو برابر می‌شود».


آیا خطرناکتر از سویه های دیگر است؟

Cruickshank می‌گوید که هنوز خیلی زود است که بگوییم کراکن از سایر گونه‌ها خطرناک‌تر است یا خیر، اما او همچنین می‌افزاید که "ما هیچ داده‌ای برای نشان دادن این موضوع نداریم".

در حالی که این مثبت است، مطمئناً، او می‌گوید که تعداد بستری‌های مرتبط با کووید-19 در ایالات متحده در حال افزایش است، "و این جایی است که به نظر می‌رسد ما برای اولین بار شواهدی از این نوع خاص به دست آورده‌ایم."


اما کرویکشنک می‌گوید که آیا این به این دلیل است که این نوع "وخیم تر" است، "ما نمی‌دانیم. فقط شواهدی در دست نداریم".

Cruickshank فکر می کند که از آنجایی که اکثریت جمعیت واکسینه شده اند، هر گونه عفونت جدید باید شدت کمتری داشته باشد. او گفت: «بنابراین، ما مقداری حفاظت داریم.


آیا باید نگران "کراکن" باشید؟

به نظر می رسد این سویه نگرانی هایی را در میان اپیدمیولوژیست ها و کارشناسان ایجاد کرده است.

دکتر ماریا ون کرخوف از سازمان بهداشت جهانی (WHO) در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل این هفته گفت که این نوع جدید دلیلی برای نگرانی این سازمان است.

او گفت: "ما نگران پیشرفت رشد آن به ویژه در برخی از کشورها در اروپا و ایالات متحده هستیم... به ویژه در قسمت شمال شرقی ایالات متحده، جایی که XBB.1.5 به سرعت جایگزین سایر انواع در گردش شده است."


نگرانی ما این است که چقدر قابل انتقال است... و هر چه این ویروس بیشتر در گردش باشد، فرصت‌های بیشتری برای تغییر خواهد داشت.»


مجله ارم بلاگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده