خرید از سراسر دنیا


» کنجد در لیست عمده آلرژن های غذایی قرار میگیرد - FDA

کنجد در لیست عمده آلرژن های غذایی قرار میگیرد - FDA

طبق اعلام سازمان غذا و داروی ایالات متحده، غذاهای حاوی کنجد در سال 2023 مشمول الزامات نظارتی آلرژن های غذایی خواهند بود.


FDA می گوید کنجد در اول ژانویه به لیست عمده آلرژن های غذایی می پیوندد


به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، از اول ژانویه، کنجد به فهرست مواد آلرژی‌زای اصلی غذایی می‌پیوندد که توسط قانون تعریف شده است .

این تغییر در نتیجه قانون ایمنی، درمان، آموزش و تحقیق در مورد آلرژی غذایی، یا قانون FASTER ، که در آوریل 2021 به تصویب رسید، رخ می دهد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

FDA چندین سال است که در حال بررسی قرار دادن دانه‌های کنجد در فهرست آلرژی‌زاهای غذایی است که شامل شیر، تخم مرغ، ماهی، سخت‌پوستان، آجیل درختی، بادام زمینی، گندم و سویا می‌شود یا خیر. افزودن کنجد به فهرست عمده آلرژن‌های غذایی به این معنی است که غذاهای حاوی کنجد مشمول الزامات نظارتی حساسیت‌زای غذایی خاص ، از جمله موارد مربوط به برچسب‌گذاری و ساخت خواهند بود.


دکتر رابرت ایچس، متخصص آلرژی، ایمونولوژیست و پزشک معالج در Cedars-Sinai، آلرژی به کنجد افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند به صورت سرفه، خارش گلو، استفراغ، اسهال، بثورات دهانی، تنگی نفس، خس خس سینه و افت فشار خون ظاهر شود.


lepatriote/Adobe Stock


FDA چندین سال است که در حال بررسی قرار دادن دانه‌های کنجد در فهرست آلرژی‌زاهای غذایی است که شامل شیر، تخم مرغ، ماهی، سخت‌پوستان سخت‌پوست، آجیل درختی، بادام زمینی، گندم و سویا می‌شود یا خیر. افزودن کنجد به فهرست عمده آلرژن‌های غذایی به این معنی است که غذاهای حاوی کنجد مشمول الزامات نظارتی حساسیت‌زای غذایی خاص ، از جمله موارد مربوط به برچسب‌گذاری و ساخت خواهند بود.


طبق وب سایت این آژانس، FDA بازرسی و نمونه برداری از محصولات غذایی را انجام می دهد تا بررسی کند که آلرژن های اصلی غذایی به درستی بر روی محصولات برچسب گذاری شده اند و تعیین کند که آیا تأسیسات غذایی از تماس متقابل آلرژن جلوگیری می کند یا خیر.


جیسون لیند، معاون ارشد دولت و امور جامعه در تحقیقات و آموزش آلرژی غذایی، گفت: «معنی آن این است که برای 1.6 میلیون آمریکایی مبتلا به آلرژی تهدید کننده زندگی به کنجد، زندگی از اول ژانویه 2023 بهتر می شود. سرمایه‌گذار خصوصی تحقیقات آلرژی غذایی این سازمان به تصویب قانون سریعتر کمک کرد.

لیند گفت کنجد "در ده ها و ده ها ماده تشکیل دهنده وجود دارد"، اما همیشه با نام ذکر نشده است.

او گفت: «برای سال‌ها، (افراد) مبتلا به آلرژی خطرناک کنجد باید به پشت برچسب نگاه کنند، با سازنده تماس بگیرند و سعی کنند آن را بفهمند. "اگر شامل آن می شد، فقط به عنوان یک ادویه یا طعم طبیعی گنجانده شده بود."

لینده گفت، قانون جدیدی که از اول ژانویه اجرایی می شود "یک پیروزی بزرگ برای جامعه آلرژی غذایی است."



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده