دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مطالعه هاروارد نشان می دهد که کار دستی ممکن است تعداد اسپرم را تا 50 درصد افزایش دهد

مطالعه هاروارد نشان می دهد که کار دستی ممکن است تعداد اسپرم را تا 50 درصد افزایش دهد

 کپی رایت  Canva

مطالعه هاروارد نشان می دهد که کار دستی ممکن است تعداد اسپرم را تا 50 درصد افزایش دهد


مشخص شد کارگرانی که مرتباً اجسام سنگین را بلند یا جابه‌جا می‌کنند، تقریباً 50 درصد بیشتر از کارگرانی که پشت میز کار می‌کنند، تعداد اسپرم بیشتری دارند.

آنها همچنین سطوح بالاتری از تستوسترون داشتند، هورمون جنسی مردانه که میل جنسی و همچنین توده عضلانی و تولید اسپرم را تنظیم می کند.

مقدار اسپرم، تحرک و سطح تستوسترون عوامل کلیدی در باروری مردان هستند - و اعتقاد بر این است که تعداد اسپرم در سراسر جهان در طول پنج دهه گذشته تقریباً به نصف کاهش یافته است و دانشمندان گمان می‌کنند که ترکیبی از عوامل محیطی، رژیم غذایی و سبک زندگی عامل آن است. 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


لیدیا مینگئز-آلارکون، نویسنده اول این مطالعه گفت: «ما قبلاً می‌دانیم که ورزش با فواید سلامتی متعدد در انسان، از جمله مزایای مشاهده شده در سلامت باروری، مرتبط است، اما مطالعات کمی به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که چگونه عوامل شغلی می‌توانند به این مزایا کمک کنند. اپیدمیولوژیست در بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون، ایالات متحده.

او در بیانیه ای گفت: «آنچه این یافته های جدید نشان می دهد این است که فعالیت بدنی در حین کار ممکن است با بهبود قابل توجهی در پتانسیل باروری مردان مرتبط باشد.


آنچه این یافته های جدید نشان می دهد این است که فعالیت بدنی در حین کار ممکن است با بهبود قابل توجهی در پتانسیل باروری مردان نیز همراه باشد.

لیدیا مینگز-آلارکون، مطالعه نویسنده مشترک


محققان 950 نمونه مایع منی از 377 شریک مرد را در زوج هایی که به دنبال درمان در یک مرکز باروری بودند بین سال های 2005 تا 2019 مورد بررسی قرار دادند.

مردان - که میانگین سنی 36 سال داشتند و عمدتاً سفیدپوست بودند - پرسشنامه‌ای را در مورد اینکه چند بار اجسام سنگین را بلند می‌کردند یا حرکت می‌دادند، الگوی شیفت معمولی و میزان فعالیت بدنی آنها در محل کار را پر کردند. نمونه های منی و خون آنها نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

در میان شرکت‌کنندگان، 12 درصد گزارش کردند که اغلب اجسام سنگین را در محل کار بلند می‌کردند یا حرکت می‌دادند. این مردان در مقایسه با مردانی که گزارش دادند هرگز اجسام سنگین را در محل کار بلند نکرده یا حرکت نمی‌دهند، 46 درصد غلظت اسپرم و 44 درصد تعداد کل اسپرم بیشتر بود.

محققان گفتند که این پس از تعدیل عوامل احتمالی دیگر از جمله سن، شاخص توده بدنی (BNI)، تحصیلات، نژاد و سیگار است.



مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده