بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» مصرف روزانه مولتی ویتامین ممکن است پیری شناختی را در افراد مسن کاهش دهد

مصرف روزانه مولتی ویتامین ممکن است پیری شناختی را در افراد مسن کاهش دهد

مصرف روزانه مولتی ویتامین ممکن است پیری شناختی را در افراد مسن کاهش دهد


یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف روزانه مولتی ویتامین ممکن است با بهبود عملکرد مغز در افراد مسن مرتبط باشد و به نظر می رسد این مزیت برای افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی دارند بیشتر باشد.


لورا بیکر، نویسنده این مطالعه و استاد پیری شناسی و طب سالمندی در دانشگاه ویک فارست در کارولینای شمالی ، گفت: یافته ها محققان را شگفت زده نکرد - بلکه آنها شوکه شدند .


بیکر گفت: "من باید از کلمه "شکه شدم" استفاده کنم.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


محققان - از دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست، با همکاری بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون - عملکرد شناختی افراد مسن را تجزیه و تحلیل کردند که قرار بود هر روز یک مکمل عصاره کاکائو حاوی فلاونوئیدها، یک مولتی ویتامین یا یک دارونما مصرف کنند. سال ها. هیچ کس، حتی محققان، تا زمانی که نتایج فاش نشد، نمی دانستند که چه کسی به کدام برنامه روزانه اختصاص دارد.


ما واقعاً معتقد بودیم که عصاره کاکائو بر اساس گزارش‌های قبلی از فواید قلبی عروقی، فوایدی برای شناخت دارد. بنابراین، ما منتظر آن آشکارسازی بزرگ در تجزیه و تحلیل داده‌های خود هستیم – و این عصاره کاکائو نبود که برای شناخت مفید بود، بلکه مولتی ویتامین بود. ما هیجان‌زده‌ایم زیرا یافته‌های ما راه جدیدی را برای بررسی پیدا کرده است - برای یک مداخله ساده، در دسترس، ایمن و ارزان که می‌تواند پتانسیل ایجاد لایه‌ای از محافظت در برابر زوال شناختی را داشته باشد.»


بیکر اضافه کرد که او و تیمش آماده نیستند فقط بر اساس این نتایج به افراد مسن توصیه کنند که فوراً یک مولتی ویتامین را به برنامه روزانه خود اضافه کنند.


این یافته ها که روز چهارشنبه در Alzheimer's & Dementia: The Journal of the Alzheimer's Association منتشر شد ، قطعی نیستند و نمی توان آنها را به عموم مردم تعمیم داد. تحقیقات بیشتری برای تایید آنها مورد نیاز است.


بیکر گفت: «برای ارائه این توصیه‌ها خیلی زود است. من احساس می‌کنم که باید این کار را در یک مطالعه دیگر انجام دهیم.»


یافتن ارتباط در سلامت مغز

مطالعه جدید شامل 2262 نفر 65 سال و بالاتر بود که بین آگوست 2016 تا اوت 2017 ثبت نام کردند و به مدت سه سال تحت نظر بودند. شرکت کنندگان سالانه تست هایی را از طریق تلفن برای ارزیابی عملکرد شناختی خود انجام دادند. آنها در یادآوری داستان ها، نشان دادن تسلط کلامی و ترتیب ارقام و سایر آزمون ها امتیاز گرفتند.


محققان عملکرد را بر اساس نمرات آزمون، در میان افرادی که روزانه عصاره کاکائو مصرف می کردند در مقایسه با دارونما و در میان افرادی که مولتی ویتامین روزانه را در مقایسه با دارونما مصرف می کردند، تجزیه و تحلیل کردند.


محققان دریافتند که سه سال مصرف مولتی ویتامین در مقایسه با دارونما، پیری شناختی را 1.8 سال یا 60 درصد کند کرده است. محققان نوشتند که مصرف روزانه مکمل عصاره کاکائو به مدت سه سال بر عملکرد شناختی تأثیری نداشت.


این مطالعه که توسط مؤسسه ملی پیری مؤسسه ملی بهداشت پشتیبانی می‌شود، همچنین نشان داد که مولتی ویتامین‌ها برای افراد مسن‌تری که سابقه بیماری قلبی عروقی داشتند بسیار مفید است.


به خوبی شناخته شده است که افرادی که دارای عوامل خطرزای قلبی عروقی هستند ممکن است سطوح پایین تری از ویتامین ها و مواد معدنی در خون خود داشته باشند. بنابراین، مکمل این ویتامین ها و مواد معدنی می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد و به موجب آن سلامت شناختی را بهبود بخشد - و ما می دانیم که ارتباط قوی بین سلامت قلب و عروق و سلامت مغز وجود دارد . مرکز تحقیقات و مراقبت از آلزایمر مری اس ایستون در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس.


ووسل که در مطالعه جدید شرکت نداشت، گفت: به لطف ارتباط بین سلامت قلب و عروق و مغز، انجام اقداماتی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی یا سایر بیماری های مزمن - مانند حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش - می تواند برای مغز نیز مفید باشد.


او گفت: «اگر واقعا بتوانیم بیماری‌های مزمن را از بین ببریم یا واقعاً از آن پیشگیری کنیم، می‌توانیم از زوال عقل پیشگیری کنیم. تقریباً تا 40 درصد از زوال عقل با اقدامات پیشگیرانه بهتر در طول زندگی قابل پیشگیری است.


عوامل خاصی که باعث ایجاد این ارتباط بین مولتی ویتامین و عملکرد شناختی می شود نامشخص است و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، اما بیکر و تیم او فکر می کنند که یافته ها ممکن است با روشی که مولتی ویتامین ها می توانند برای افرادی که دارای کمبود ریزمغذی هایی مانند ویتامین C، ویتامین E ، منیزیم یا "روی" هستند مفید باشند ، مرتبط باشد.


با افزایش سن، وضعیت می تواند بدتر شود. بیکر گفت: بسیاری از سالمندان ما به دلایلی از تغذیه کافی برخوردار نیستند.


او گفت: «با افزایش سن، احتمال ابتلا به شرایط پزشکی که می‌تواند کفایت ریزمغذی‌ها را به خطر بیندازد، بیشتر می‌شود. داروهایی که برای این شرایط مصرف می‌کنیم می‌توانند با تداخل در توانایی بدن برای جذب این مواد مغذی ضروری از رژیم غذایی، بر کفایت ریزمغذی‌ها تأثیر بگذارند.»


ووسل هشدار داد که مطالعات دیگر نتایج متفاوتی در ارتباط بین برخی ویتامین ها و مکمل ها و خطر زوال عقل داشته اند.


«ما کمی پیش از این با تحقیقات ویتامین‌ها و زوال عقل در این مسیر بوده‌ایم. برای سال‌های متمادی، متخصصان زوال عقل، ویتامین E را بر اساس برخی نتایج امیدوارکننده اولیه در مورد ویتامین E و شناخت ، و به‌ویژه افراد مبتلا به بیماری آلزایمر، توصیه می‌کردند. اما پس از آن، نتایج از آن زمان متفاوت بوده است.


او افزود که افراد مسن باید قبل از شروع روتین ویتامین یا مکمل با پزشک مراقبت های اولیه خود صحبت کنند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


ووسل می‌گوید: «مکمل‌سازی معمولاً بی‌خطر است، اما باید به‌دقت نظارت شود، به‌ویژه برای کسانی که سابقه از دست دادن حافظه دارند، زیرا مصرف بیش از حد ویتامین‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد». حتی با مصرف بیش از حد ویتامین E یا مصرف سطوح بالای ویتامین E می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. بنابراین اینها فقط برخی از ملاحظات است.»


هدر اسنایدر، معاون روابط پزشکی و علمی در انجمن آلزایمر ، گفت به طور کلی، یافته های مطالعه جدید دلگرم کننده است .


او گفت: «مطمئناً کارهای بعدی وجود دارد که باید ببینیم اتفاق می افتد - به ویژه تأیید مستقل در مطالعاتی که در جمعیت های بزرگتر و متنوع تر انجام می شود - اما این دلگرم کننده است. تحقیقات بیشتری وجود دارد که باید انجام شود تا بفهمیم چه چیزی در مولتی ویتامین ممکن است مفید باشد.


نوشته ژاکلین هاوارد ، CNN

ترجمه مجله ارم بلاگ




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده