دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چه چیزی باعث خارش نیش پشه می شود و چه باید کرد؟

چه چیزی باعث خارش نیش پشه می شود و چه باید کرد؟

خاراندن نیش پشه باعث التهاب پوست می شود و التهاب باعث خارش بیشتر پوست می شود.



چه چیزی باعث خارش نیش پشه می شود و چه باید کرد؟

خاراندن نیش پشه باعث التهاب پوست می شود و التهاب باعث خارش بیشتر پوست می شود.

اگر تا به حال توسط یک پشه گزیده شده اید، می دانید که نیش آنها چقدر می تواند دردناک باشد. برجستگی های کوچک قرمز تقریباً بلافاصله متورم می شوند و خارش ایجاد می کنند که وقتی شروع به خاراندن کنید به نظر می رسد بدتر می شود. هر چه بیشتر پوست ملتهب را بخارانید ، باعث خارش بیشتری می شود، پوست را بیشتر تحریک کرده و برجستگی های قرمز را بزرگ تر می کند.


به نظر می رسد برخی از افراد پشه را به سمت خود جذب می کنند - حشرات هر کجا که باشند به سمت آنها جمع می شوند و گزش را در هر گوشتی که در معرض آن هستند باقی می گذارند - در حالی که برخی دیگر نسبتاً آسیب ندیده و بدون خارش رها می شوند.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


پشه ها چگونه طعمه خود را انتخاب می کنند و چگونه می توانیم آنها را دفع کنیم؟ برای مشاوره با برخی از کارشناسان صحبت کردیم.


چرا پشه باعث خارش می شود؟

هنگامی که پشه شما را نیش می زند، با استفاده از قسمت دهانی مخصوص (پروبوسیس) پوست را سوراخ می کند تا خون را بمکد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، از آنجایی که پشه از خون شما تغذیه می کند، بزاقش را به پوست شما تزریق می کند .

Leslie Vosshall، مسئول ارشد علمي موسسه پزشكي هوارد هيوز، توضيح داد كه بزاق پشه دارای كيفيتی شبيه به بی حس كننده است، بنابراين تا زمانی كه حشره پرواز نكند، گزش را احساس نخواهيد كرد. همچنین دارای داروهای ضد انعقاد است، بنابراین خون شما بدون لخته شدن به جریان خود ادامه می دهد.

ووشال گفت: "بزاق پشه ها پروتئین های زیادی در خود دارد و برخی از آنها آلرژن هستند."


این نیش نیست که باعث خارش می شود -- در واقع پاسخ بدن به پروتئین پشه خارجی است که سعی در مبارزه با آن دارد. به همین دلیل است که برخی از افراد ممکن است فقط واکنش خفیفی به گاز گرفتن داشته باشند، در حالی که برخی دیگر که به پروتئین خارجی حساس‌تر هستند، با نواحی بزرگی از تورم که دردناک‌تر هستند واکنش نشان می‌دهند.

و نیازی به عصبانی شدن بابت پشه های نر نیست زیرا فقط پشه های ماده نیش می زنند. آنها نیش می زنند تا غذای خونی دریافت کنند زیرا اکثر پشه های ماده بدون آن خون نمی توانند تخم تولید کنند.


پشه ها چگونه طعمه خود را انتخاب می کنند؟

به گفته دانیل مارکوفسکی، مشاور فنی انجمن کنترل پشه آمریکا ، پشه‌ها مانند اکثر حشرات خون‌خور دیگر می‌توانند ما را از فاصله‌ای دور از طریق دی‌اکسید کربنی که بازدم می‌کنیم، بو کنند، و این همان چیزی است که باعث می‌شود در وهله اول به آنها نزدیک شوند .


او گفت: "وقتی آنها واقعاً به میزبان نزدیک می شوند، از نشانه های مختلف دیگری استفاده می کنند تا در نهایت وارد عمل شوند." "اینها شامل اجزای بصری مانند شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌ها می‌شوند. به همین دلیل است که رنگ‌های تیره در زیستگاه‌های پرطرفدار توصیه نمی‌شوند، زیرا آنها بیشتر به‌ویژه در زمینه پس‌زمینه و تضادها برجسته می‌شوند."

سایر نشانه های شیمیایی "از جمله بوی تنفس، محصولات جانبی میکروبی روی پوست ما، یا سایر بوهای عمومی انسان مانند اکتنول، آمونیاک، اسید کاپروئیک یا اسید لاکتیک" همگی با دی اکسید کربن ما ترکیب می شوند و ما را برای گونه های مختلف پشه کم و بیش جذاب می کنند.


ووشالی که اخیراً مقاله ای در مورد " جذب نشکن پشه ها برای انسان " نوشته است، گفت: احتمالاً ترکیبی از دی اکسید کربن یک فرد و بوهای دیگر است که پشه ها را جذب می کند. اما او گفت که هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی یک نفر را برای یک پشه جذاب تر از دیگری می کند، صحبت نمی کند.


Vosshall از طریق ایمیل گفت: "این چیزی است که ما روی آن کار می کنیم -- مقدار و نوع بوی بدن که یک فرد ایجاد می کند احتمالاً دلیل آن است." مقاله‌هایی وجود دارد که ادعا می‌کنند این گروه خونی یا شیرینی خون یا جنسیت است (زنان ظاهراً برای پشه‌ها جذاب‌تر هستند)، اما هیچ چیز به طور قطعی ثابت نشده است.»


چه چیزی مانع از میل به خاراندن پوست می شود؟

«نخارانید» توصیه ای است که اکثر متخصصان و متخصصان بهداشت می دهند. هر چقدر هم که سخت و گاهی غیر واقعی به نظر برسد، خاراندن پوست را ملتهب می کند و التهاب باعث خارش بیشتر پوست می شود.

مارکوفسکی هشدار داد: «خاراندن همچنین می‌تواند باعث عفونت‌های ثانویه و طولانی‌تر شدن تحریک شود» و افزود که در موارد شدید، افراد ممکن است خود را زخمی کنند.


در عوض، ده‌ها کرم و اسپری وجود دارد که نوید تسکین خارش و همچنین درمان‌های خانگی و دافع پشه را می‌دهد، بنابراین انتخاب آنچه برای شما مناسب است اغلب می‌تواند به آزمون و خطا برسد.


مارکوفسکی می گوید: «به طور کلی، همه کرم های مختلف ضد خارش بسیار شبیه به هم هستند. به طور کلی، پیشنهاد می‌کنم اگر به پشه‌ها حساسیت شدید دارید، ممکن است به کرمی با بنادریل یا آنتی هیستامین مشابه نیاز داشته باشید.

ووشال توصیه کرد که در اسرع وقت آب داغ را روی محل گزش بمالید.

او گفت: "آب بسیار داغ - به همان اندازه که می توانید آن را تحمل کنید اما نه آنقدر داغ که خود را بسوزانید - رفلکس خارش را کوتاه می کند ."

اگر پیاده روی می کنید و این عملی نیست، ژل بی حس کننده موضعی لیدوکائین موضعی می تواند برای جلوگیری از احساس خارش و همچنین کرم کورتیزون بدون نسخه مفید باشد.


در حالی که هر دو متخصص گفتند که بسیاری از مردم داروهای طبیعی یا محصولات گیاهی را ترجیح می دهند، آنها احتیاط کردند. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که این داروها کار کنند، و می توانند با اقدامات احتیاطی یا عوارض جانبی خود همراه باشند.


در واقع، بهترین راه حل برای مبارزه با خارش، جلوگیری از نیش در وهله اول است.


ووشال گفت: دافع های شیمیایی از جمله DEET یا پیکاریدین ایمن و بسیار موثر هستند. مارکوفسکی با توصیف DEET به عنوان "استاندارد طلایی" که در آژانس حفاظت از محیط زیست ثبت شده و توسط CDC تایید شده است، موافقت کرد.

این ماده را تایید کرد و افزود: "همانند همه محصولات، پیشنهاد می کنم در ابتدا یک قسمت کوچک را تست کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ واکنش آلرژیکی ندارید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

همچنین حتما برچسب را بخوانید و همه دستورالعمل های استفاده."را دنبال کنید


برای یک راهنمای جامع از دافع حشرات، CDC گزینه های ثبت شده در EPA را در وب سایت خود فهرست می کند، و سایت EPA یک ابزار جستجو برای کمک به شما در یافتن مورد مناسب دارد.


چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی بود

ووشال گفت که برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک جدی به پشه ها داشته باشند، اگرچه در عمل نادر است. اگر علائم شدیدی مانند کهیر، مشکلات تنفسی یا آنافیلاکسی را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

همچنین اگر قصد سفر به کشوری را دارید که در آن پاتوژن های خونی مانند ویروس زیکا و مالاریا شایع هستند، باید به پزشک مراجعه کنید. پشه ها می توانند برخی از بیماری ها را از فردی به فرد دیگر منتقل کنند، اما پزشک می تواند در صورت وجود واکسن یا درمان های پیشگیرانه به شما توصیه کند.


مجله ارم بلاگ

توسط ملیسا مهتانی، CNN





تگ ها :   خارش نیش پشه
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده