خرید از سراسر دنیا


» بررسی علل رایج درد سیاتیک

بررسی علل رایج درد سیاتیک

علل رایج درد سیاتیک چیست ؟

بررسی علل رایج درد سیاتیک که می تواند علت ایجاد درد سیاتیک در اندام تحتانی باشد و توسط تزریق ژل به کمر و تزریق ژل به دیسک کمر سیاتیک قابل درمان است

سیاتیک یا درد سیاتیک عبارت است از دردی که در اندام تحتانی (معمولا در ناحیه ساق پا) حس می شود

و علت این درد مربوط به درگیری و تحریک عصب سیاتیک است (Sciatic nerve) که عصب بزرگی است که از ناحیه کمر منشا می گیرد و از ناحیه باسن به پشت ران و بعد به زانو ، ساق پا و شاخه های آن تا مچ پا و کف پا ادامه دارد و هرگونه دردی در این مسیر اصطلاحا درد سیاتیک نامیده می شود.

سیاتیک عملا یک علامت است و بیماری محسوب نمی شود و بیماری ها و عللی که زمینه ساز درد سیاتیک می شوند متعدد هستند و مهم ترین آنها عبارتست از : هرنی يا فتق ديسك لومبار یا کمر ، بيماري دژنراتيو ديسك ، لغزندگی مهره ، تنگي كانال نخاع لومبار یا کمر و سندرم پيريفرميس.

اولین علت هرنی يا فتق ديسك لومبار یا ناحیه کمری است که می تواند علت ایجاد درد سیاتیک در اندام تحتانی باشد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

دیسک ها بالشتک هایی هستند که در بین مهره ها قرار گرفته اند و باعث انعطاف پذیری ستون فقرات و کمک به انجام حرکاتی که فرد در ستون فقرات انجام می دهد ، می کنند. برای درک بهتر بیماری و فتق بین مهره ای لازم است قدری راجع به ساختمان یا آناتومی دیسک بدانیم. دیسک بین مهره ای از دو قسمت اصلی آنولوس فيبروزوس و نوكلئوس پالپوزوس تشکیل شده است و قسمت آنولوس در ناحیه محیطی قرار گرفته است و بافت فیبری و محکمی دارد و قسمت نوکلئوس در ناحیه میانی قرار گرفته و توسط آنولوس احاطه شده و قسمت نرم و تقریبا با قوام سفیده تخم مرغی دیسک را تشکیل می دهد.

زمانی که آنولوس دچار پارگی شود و نوکلئوس از بین الیاف آنولوس به سمت بیرون زدگی پیدا کند و اثر فشاری روی عصب سیاتیک وارد کند ، این علت ایجاد درد سیاتیک ناشی از فتق یا هرنی دیسک کمر محسوب می شود و همین اتفاق ممکن است در دیسک های بین مهره ای پشتی و دیسک های بین مهره ای گردنی نیز اتفاق بیفتد و البته علائم آن با علائم درد سیاتیک فرق می کند.

دکتر رامین ارژنگ



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده