خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه غذا بخوریم تا زندگی طولانی تری داشته باشیم

مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه غذا بخوریم تا زندگی طولانی تری داشته باشیم

مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه غذا بخوریم تا زندگی طولانی تری داشته باشیم


بر اساس یک مطالعه جدید، تنها با خوردن غذاهای بیشتر از چهار الگوی غذایی سالم، می‌توانید خطر مرگ زودهنگام خود را به هر دلیلی نزدیک به 20 درصد کاهش دهید.


افرادی که با دقت بیشتری از هر یک از الگوهای تغذیه سالم پیروی می کردند - که همگی بر مصرف بیشتر غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، آجیل و حبوبات تمرکز دارند - احتمال مرگ ناشی از سرطان، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های تنفسی و عصبی نیز کمتر بود.


نتایج این مطالعه که روز دوشنبه در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شد ، نشان می‌دهد که «بیش از یک راه برای خوب خوردن و به دست آوردن مزایای سلامتی همراه وجود دارد»، دکتر دیوید کاتز، متخصص طب سبک زندگی

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


دکتر فرانک هو، یکی از نویسندگان مطالعه، گفت: مردم اغلب از یک روش غذا خوردن خسته می شوند، "پس این خبر خوبی است. این بدان معنی است که ما از نظر ایجاد الگوهای غذایی سالم خودمان که می‌توانند با اولویت‌های غذایی، شرایط بهداشتی و فرهنگ‌های فردی سازگار شوند، انعطاف‌پذیری زیادی داریم.


به عنوان مثال، اگر رژیم مدیترانه‌ای سالم می‌خورید و بعد از چند ماه می‌خواهید چیزی متفاوت را امتحان کنید، می‌توانید به رژیم غذایی DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا) یا می‌توانید به رژیم غذایی نیمه گیاه‌خواری بروید. هو، استاد تغذیه و اپیدمیولوژی و رئیس بخش تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan. "یا می توانید دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده را دنبال کنید و بشقاب غذای سالم خود را ایجاد کنید."


یک مطالعه طولانی مدت

این مطالعه عادات غذایی 75000 زن شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران و بیش از 44000 مرد را در مطالعه پیگیری متخصصان سلامت طی 36 سال دنبال کرد. هیچ یک از مردان و زنان در شروع مطالعه بیماری قلبی عروقی نداشتند و تعداد کمی سیگاری بودند. همه پرسشنامه های غذا خوردن را هر چهار سال یکبار پر کردند.


هو گفت: «این یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین مطالعات گروهی برای بررسی الگوهای غذایی توصیه‌شده و خطر طولانی‌مدت مرگ‌های زودرس و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عمده است


هو و تیمش به شرکت کنندگان امتیاز دادند که تا چه حد از چهار سبک تغذیه سالم که با دستورالعمل های رژیم غذایی فعلی ایالات متحده هماهنگ است، پیروی می کنند.

هو گفت که یکی از آنها رژیم مدیترانه ای است که بر خوردن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، حبوبات، ماهی و مقدار زیادی روغن زیتون تاکید دارد. وی گفت: این الگوی غذایی علاوه بر غذاهای گیاهی و الکل متوسط، بر چربی های سالم به ویژه چربی های تک غیراشباع تاکید دارد.


رژیم بعدی گیاهی سالم نامیده می شود که بر مصرف بیشتر محصولات گیاهی نیز تمرکز دارد اما برای همه محصولات حیوانی و هر الکل امتیاز منفی می دهد.


هو گفت: «این حتی گزینه های نسبتاً سالم مانند ماهی یا برخی از محصولات لبنی را منع می کند.


او گفت: «بنابراین می‌توانید تصور کنید که گیاه‌خواران احتمالاً در سطح بالاتری از این امتیاز رژیم غذایی قرار دارند، و افرادی که مقدار زیادی محصولات حیوانی یا غذاهای کربوهیدراتی بسیار فرآوری‌شده مصرف می‌کنند، در انتهای این امتیاز پایین‌تر هستند.»


هو گفت که شاخص تغذیه سالم پیگیری می کند که آیا افراد از دستورالعمل های تغذیه ای اساسی ایالات متحده پیروی می کنند، که بر غذاهای سالم و گیاهی تاکید می کند، روی گوشت قرمز و فرآوری شده خط میکشند و از خوردن شکر اضافه شده، چربی های ناسالم و الکل خودداری می کنند.


هو گفت که شاخص تغذیه سالم جایگزین در هاروارد ایجاد شده است و از "بهترین شواهد موجود" برای گنجاندن غذاها و مواد مغذی که به شدت با خطر کمتر بیماری مزمن مرتبط هستند، استفاده می کند.


وی افزود: ما به صراحت از آجیل، دانه ها، غلات کامل و مصرف کمتر گوشت قرمز و فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین شده با شکر استفاده کردیم. "


یافته ها بر اساس بیماری

پس از امتیازدهی به الگوی غذایی هر فرد، شرکت کنندگان به پنج گروه یا پنجک تقسیم شدند که از بیشترین تا کمترین میزان پایبندی به یک یا چند الگوی غذایی داشتند.


کاتز، رئیس و موسس موسسه غیرانتفاعی True Health Initiative ، یک ائتلاف جهانی متشکل از متخصصان که به تحقیقات مبتنی بر شواهد اختصاص یافته است، گفت: «بالاترین پنجک کیفیت رژیم غذایی در مقایسه با کمترین آن با کاهش تقریباً 20 درصدی مرگ و میر ناشی از همه علل مرتبط بود. پزشکی سبک زندگی


هو گفت، این مطالعه همچنین نشان داد که اگر افراد رژیم غذایی خود را در طول زمان بهبود بخشند، خطر مرگ ناشی از برخی بیماری‌های مزمن کاهش می‌یابد.


وی گفت: شرکت کنندگانی که سلامت رژیم غذایی خود را 25 درصد بهبود بخشیدند، می توانند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را بین 6 تا 13 درصد و مرگ ناشی از سرطان را بین 7 تا 18 درصد کاهش دهند. خطر مرگ ناشی از بیماری های عصبی، مانند زوال عقل ، تا 7 درصد کاهش یافت.


هو گفت: «کاهش مرگ و میر بیماری های تنفسی در واقع بسیار بیشتر بود و خطر را بین 35 تا 46 درصد کاهش داد .


این مطالعه به گزارش‌های خود شرکت‌کنندگان در مورد ترجیحات غذایی متکی بود و بنابراین فقط ارتباطی بین عادات غذایی و پیامدهای سلامتی نشان داد، نه علت و معلولی مستقیم. به گفته هو، با این حال، این واقعیت که این مطالعه هر چهار سال یک بار در مورد رژیم های غذایی در چنین بازه زمانی طولانی سؤال می کرد، به یافته ها اضافه کرد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

نتیجه این مطالعه بزرگ و طولانی مدت چیست؟

هو گفت: «هیچ وقت برای اتخاذ الگوهای تغذیه سالم دیر نیست، و مزایای خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند از نظر کاهش کل مرگ و میرهای زودرس و علل مختلف مرگ زودرس قابل توجه باشد.


مردم همچنین از نظر ایجاد الگوی غذایی سالم خود انعطاف پذیری زیادی دارند. اما اصول رایج - خوردن بیشتر غذاهای گیاهی و وعده های کمتر گوشت قرمز، گوشت های فرآوری شده، شکر اضافه شده و سدیم - باید وجود داشته باشد، صرف نظر از اینکه چه نوع رژیمی را می خواهید ایجاد کنید.


مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده