خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» متخصصان هشدار می دهند که سیگار کشیدن حتی بیش از آنچه قبلا تصور می شد به قلب آسیب می رساند

متخصصان هشدار می دهند که سیگار کشیدن حتی بیش از آنچه قبلا تصور می شد به قلب آسیب می رساند

محققان امروز هشدار دادند که سیگار حتی بیشتر از آنچه تصور می شد به قلب آسیب می رساند.


مطالعه‌ای روی تقریباً 4000 نفر در دانمارک نشان می‌دهد که سیگار همچنین به قلب‌های ضخیم‌تر و ضعیف‌تر منجر می‌شود که برای پمپاژ خون در بدن تلاش می‌کنند.


  • کارشناسان ده ها سال است که هشدار داده اند که سیگار به عروق آسیب می رساند
  • اکنون یک مطالعه نشان می‌دهد که سیگار کشیدن باعث ضخیم‌تر شدن و ضعیف‌تر شدن قلب می‌شود
  • با این حال، کارشناسان دریافتند که در صورت ترک سیگار می توان برخی از آسیب ها را جبران کرد


برای دهه‌ها، کارشناسان می‌دانستند که سیگار کشیدن می‌تواند باعث انسداد شریان‌ها شود که در طول زمان می‌تواند باعث بیماری قلبی و سکته شود.


مطالعه ای روی تقریباً 4000 نفر اکنون نشان داده است که سیگار همچنین می تواند قلب را ضخیم تر و ضعیف تر کند و هر چه یک فرد بیشتر سیگار بکشد، عملکرد قلب او بدتر می شود.

با این حال، متخصصان دریافتند که قلب می تواند تا حدودی به عقب برگردد (به سمت سلامت)– بنابراین هیچ وقت برای ترک دیر نیست.


دکتر Eva Holt، از بیمارستان Herlev و Gentofte در کپنهاگ و نویسنده اصلی مطالعه، گفت: "مطالعه ما نشان می دهد که سیگار نه تنها به رگ های خونی آسیب می رساند، بلکه به طور مستقیم به قلب نیز آسیب می رساند.

خبر خوب این است که برخی از آسیب ها با تسلیم شدن قابل برگشت است.


ده‌ها مطالعه نشان داده‌اند که سیگار کشیدن با نارسایی قلبی مرتبط است - زمانی که عضله قلب ، معمولاً به دلیل ضعیف یا سفت شدن آن، خون را آنطور که باید به اطراف بدن پمپاژ نمی‌کند، .در نتیجه، بدن اکسیژن و مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای عملکرد طبیعی را دریافت نمی کند.


با این حال، ارتباط بین سیگار کشیدن و ساختار قلب به طور کامل بررسی نشده است.

محققان از داده های یک مطالعه قبلی استفاده کردند که سلامت قلب 3874 فرد 20 تا 99 ساله را که بیماری قلبی نداشتند مورد بررسی قرار داد.


داوطلبان پرسشنامه‌هایی را درباره سابقه سیگار کشیدن خود تکمیل کردند و اسکن قلب انجام دادند که اطلاعاتی در مورد ساختار و نحوه عملکرد آن ارائه می‌کرد.


دکتر هولت و همکارانش سپس اسکن قلب افراد سیگاری فعلی را با کسانی که هرگز سیگار نکشیده بودند مقایسه کردند. در حالی که 40.9 درصد سیگار می‌کشیدند و 40.5 درصد هرگز سیگار نمی‌کشیدند. نتایج که روز جمعه در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در بارسلون ارائه خواهد شد، نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی قلب‌های ضخیم‌تر، ضعیف‌تر و سنگین‌تری نسبت به کسانی دارند که هرگز سیگار نکشیده‌اند. و بطن چپ آنها، مهمترین قسمت قلب، حجم خون کمتری داشت و قدرت کمتری برای پمپاژ خون به بقیه بدن داشت.


تیم همچنین متوجه شد که تغییرات در قلب در رابطه با میزان مصرف سیگار بدتر شده است. و در طول یک دوره 10 ساله، قلب کسانی که به سیگار کشیدن ادامه دادند، در مقایسه با کسانی که سیگار را ترک کردند، ضخیم تر، سنگین تر و ضعیف تر شد. دکتر هولت گفت: هر چه بیشتر سیگار بکشید، عملکرد قلب شما بدتر می شود. قلب می تواند تا حدودی با ترک سیگار بهبود یابد، بنابراین هرگز برای ترک دیر نیست. گمان می‌رود که 7000 ماده شیمیایی موجود در تنباکو ، می‌توانند شریان‌ها را باریک کرده و به رگ‌های خونی آسیب برسانند.


در همین حال، نیکوتین - یک سم بسیار اعتیادآور که در تنباکو یافت می شود - به شدت با افزایش خطرناک ضربان قلب و فشار خون مرتبط است. سیگار همچنین گازهای سمی مانند مونوکسید کربن را آزاد می کند که جایگزین اکسیژن در خون می شود و در دسترس بودن اکسیژن برای قلب را کاهش می دهد. از هر هشت بریتانیایی و آمریکایی یک نفر در حال حاضر سیگار می کشد، در حالی که در دهه 1970 تقریباً نیمی از آنها سیگاری بودند.


سیگار کشیدن سالانه حدود 78000 نفر را در بریتانیا می کشد که بسیاری از آنها به دلیل عادت خود با بیماری هایی زندگی می کنند که نیمی از آنها به دلیل بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی است.


NHS هر سال 2.4 میلیارد پوند برای درمان بیماری های مرتبط با سیگار هزینه می کند.


مجله ارم بلاگ

منبع : dailymail online





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده