خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آزمایش خانگی جدید بزاق می‌تواند سرطان دهان و گلو را در مراحل اولیه تشخیص دهد

آزمایش خانگی جدید بزاق می‌تواند سرطان دهان و گلو را در مراحل اولیه تشخیص دهد

آزمایش خانگی جدید بزاق می تواند علائم اولیه سرطان دهان و گلو را با دقت 90 درصد تشخیص دهد.


تشخیص سرطان دهان و گلو بسیار دشوار است - اما یک آزمایش بزاق جدید که در ایالات متحده راه اندازی شد، می تواند بازی را تغییر دهد و تشخیص زودتر را برای بیماران امکان پذیر کند. 


یک آزمایش غربالگری خانگی جدید با استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص سرطان های دهان و گلو از نمونه های بزاق در ایالات متحده راه اندازی شده است، با این امید که این دستگاه بتواند آینده تشخیص سرطان دهان و گلو را تغییر دهد.

با بیش از 90 درصد دقت، آزمایش بزاق اولین آزمایشی است که علائم اولیه سرطان های دهان و گلو را بر اساس فناوری تشخیص داده شده است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نام "دستگاه پیشرفت" را دریافت کرده است.

تشخیص این سرطان‌ها که بسیار دشوار است، اغلب تا زمانی که به مرحله پیشرفته نرسیده‌اند، تشخیص داده نمی‌شوند، زیرا به دلیل کمبود ابزار تشخیصی مؤثر، نرخ بقای پایینی در پی دارد.


روش‌های غربالگری کنونی متکی به معاینات بصری و لمسی توسط یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی است، به این معنی که ضایعات باید به اندازه کافی بزرگ شوند تا زمانی که با چشم غیر مسلح تشخیص داده شوند.

تنها 28 درصد از بیماران تشخیص زودهنگام دریافت می کنند و کسانی که دیر تشخیص داده می شوند با نبرد طولانی مدت با سرطان دهان مواجه می شوند.


نرخ بقای پنج ساله برای سرطان های دهان و مری به ترتیب 68 و 20.6 درصد است، اما زمانی که به موقع تشخیص داده شود، این اعداد می توانند به بیش از 86 و 47 درصد افزایش پیدا کنند.

تنها در ایالات متحده، موسسه ملی سرطان تخمین می زند که امسال 54000 مورد جدید سرطان دهان و 20640 مورد جدید سرطان مری وجود خواهد داشت.


فلور باکتریایی متفاوت دهان

محققان شرکت بیوتکنولوژی Viome به دنبال ایجاد ابزار تشخیصی دقیق‌تری برای کمک به بیماران سرطانی، مطالعه تغییرات میکروبیوم را آغاز کردند - مجموعه‌ای از همه میکروب‌ها، مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و ژن‌های آن‌ها که به‌طور طبیعی روی ما زندگی می‌کنند. بدن و درون ما – پس از تحقیقات قبلی نشان داده بود که افراد مبتلا به سرطان دهان یا گلو دارای فلور باکتریایی دهان متفاوتی نسبت به افرادی هستند که سرطان ندارند.

علیرغم تمام نوآوری ها در سراسر چشم انداز سلامت، سرطان دهان و گلو همچنان بیماری های تهدید کننده زندگی با گزینه های کمی برای تشخیص زودهنگام باقی مانده است.


نوین جین بنیانگذار و مدیر عامل، Viome Life Sciences

ما نمونه‌های بزاق را از افراد 50 ساله یا مسن‌تر، یا بزرگسالانی که سابقه مصرف دخانیات داشتند، جمع‌آوری کردیم - عامل خطر برای سرطان دهان و گلو. 

گورودوت باوانار، رئیس بخش کشف، هوش مصنوعی و مهندسی در Viome و نویسنده اصلی این مطالعه ، توضیح داد که از هر نمونه، ما ماده ژنتیکی را از باکتری‌ها، قارچ‌ها و سلول‌های پوست استخراج کردیم .

دانشمندان از داده های ژنتیکی 945 نمونه استفاده کردند که 80 مورد از افراد مبتلا به سرطان دهان و 12 نمونه از افراد مبتلا به سرطان گلو، برای آموزش یک مدل یادگیری ماشینی استفاده کردند.

باوانار گفت: «یک مزیت عمده یادگیری ماشینی این است که هرچه داده های بیشتری جمع آوری کنیم، ابزار دقیق تر می شود.

این مدل 88 تغییر مشخص را در بیان ژن در افراد مبتلا به سرطان دهان و گلو و همچنین 182 ویژگی ژنتیکی منحصر به فرد باکتری‌های موجود در نمونه‌های این افراد را شناسایی کرد.

سپس محققان مدل خود را با 230 نمونه باقی مانده که 82 نمونه از افراد مبتلا به سرطان بود، آزمایش کردند.

این به طور دقیق 90 درصد از نمونه ها را از افراد مبتلا به سرطان و 95 درصد از نمونه ها را از افراد بدون سرطان شناسایی کرد، به این معنی که نرخ منفی کاذب یا مثبت کاذب بسیار پایین بود.

آزمایش بزاق که آنها از کار خود ساخته اند، به نام CancerDetect، تشخیص با 95 درصد ویژگی و 90 درصد حساسیت را ارائه می دهد و اکنون برای خرید در ایالات متحده در دسترس است.


"یک کمک بسیار مورد نیاز برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه"

باوانار افزود: "با CancerDetect، Viome یک کمک بسیار مورد نیاز برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه ایجاد کرده است که منجر به نتایج درمانی موفقیت‌آمیزتری در صورت تایید با بیوپسی می‌شود."

افرادی که در معرض خطر بالای سرطان دهان یا گلو قرار دارند، اکنون می توانند پس از پر کردن پرسشنامه با Viome، این آزمایش را به صورت آنلاین خریداری کنند و در عرض دو هفته به نتیجه بپردازند.

ارائه‌دهنده سلامت از راه دور در واقع اطلاعات ارائه‌شده توسط مشتری را قبل از سفارش آزمایش بررسی می‌کند. ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی دارای مجوز در صورت وجود نتیجه مثبت با مشتری تماس خواهند گرفت و مشتری همچنین می‌تواند با شریک بهداشت از راه دور Viome تماس بگیرد تا هر گونه سؤالی درباره آزمایش داشته باشد بپرسد.

این شرکت گفت که به پیگیری تاییدیه FDA ادامه خواهد داد، که در صورت اعطای آن به این معنی است که این آزمایش توسط ارائه دهندگان بیمه سلامت پوشش داده می شود و به طور گسترده در دسترس خواهد بود.


ناوین جین، بنیانگذار و مدیر عامل Viome Life Sciences می گوید: «علیرغم همه نوآوری ها در سراسر چشم انداز سلامت، سرطان دهان و گلو همچنان بیماری های تهدید کننده زندگی با گزینه های کمی برای تشخیص زودهنگام باقی مانده است.

ما به‌عنوان پیشرو در صنعت در مأموریت شناسایی و رسیدگی به ریشه‌های بیماری‌های مزمن، سال‌ها تلاش کرده‌ایم راه‌حل‌های تشخیصی با پشتوانه بالینی را برای تشخیص سرطان و سایر بیماری‌های تهدیدکننده زندگی به بازار بیاوریم.»

با راه‌اندازی CancerDetect برای سرطان دهان و گلو، ما به این هدف دست یافتیم و قصد داریم با ابزارهای تشخیصی برای بیماری‌های مزمن و سرطان‌های تهدیدکننده حیات، این هدف را دنبال کنیم.»


مجله ارم بلاگ

منبع : یورونیوز نکست

کپی  رایت: Canva






بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده