خرید از سراسر دنیا


» تحقیقات نشان می دهد که افزایش باروری یک زن ممکن است عمر او را نیز افزایش دهد

تحقیقات نشان می دهد که افزایش باروری یک زن ممکن است عمر او را نیز افزایش دهد

تحقیقات نشان می دهد که افزایش باروری یک زن ممکن است عمر او را نیز افزایش دهد


یکی از اعضای بدن یک زن بیش از دو برابر سایر بافت‌ها پیر می‌شود که هم باروری و هم سلامت طولانی‌مدت او را به خطر می‌اندازد.


جنیفر گاریسون، استادیار مؤسسه باک کالیفرنیا در تحقیقات انجام شده در مورد پیری، گفت: "تخمدان ها به نسبت بقیه بدن انسان بسیار عجیب و غریب هستند. ما می توانیم در مورد آنها مانند یک مدل سریع برای پیری انسان فکر کنیم." اولین موسسه تحقیقاتی زیست پزشکی که منحصراً به علم پیری اختصاص دارد.


گاریسون به حضار در Life Itself گفت: «وقتی یک زن در اواخر دهه 20 یا اوایل 30 سالگی است، بقیه بافت‌های او در اوج عملکرد خود کار می‌کنند، اما تخمدان‌های او نشانه‌های آشکار پیری را نشان می‌دهند.»

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

او افزود: «با این حال بیشتر زنان وقتی برای اولین بار از آنها استفاده می‌کنند و متوجه می‌شوند که سالمند هستند، در مورد تخمدان‌ها و عملکرد تخمدان‌های خود یاد می‌گیرند.»


عواقب پیری تخمدان‌ها فراتر از باروری است، به‌ویژه در دوران یائسگی، دوره‌ای که در آن سیکل قاعدگی فرد متوقف می‌شود.

گاریسون گفت: زمانی که تخمدان ها به دلیل یائسگی از کار می افتند، تولید ترکیبی از هورمون های مهم برای سلامت عمومی را متوقف می کنند. حتی در زنان سالم، خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، زوال شناختی، بی خوابی، پوکی استخوان، افزایش وزن، آرتریت را به طور چشمگیری افزایش می دهد – اینها حقایق ثابت شده پزشکی هستند.


سن یائسگی نیز با طول عمر مرتبط است. طبق گزارش انجمن یائسگی آمریکای شمالی ، میانگین سن یائسگی طبیعی در ایالات متحده 51 سال است .


گاریسون گفت: "مطالعات نشان می دهد زنانی که دیرتر یائسه می شوند، عمر طولانی تری دارند و توانایی بهبود یافته ای برای ترمیم DNA خود دارند." اما زنان مبتلا به یائسگی طبیعی قبل از 40 سالگی در مقایسه با زنانی که در سنین 50 تا 54 سالگی یائسگی طبیعی را تجربه می کنند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ (زودرس) هستند.


چه می شد اگر علم می توانست سرعت پیری تخمدان ها را کاهش دهد؟

گاریسون گفت: زنان در انتخاب های باروری خود برابری و گزینه هایی خواهند داشت و بر زندگی خود کنترل خواهند داشت." و در عین حال، می‌توانیم شروع این بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را به تأخیر بیندازیم و امیدواریم عمر را افزایش دهیم.»


یک تخمک در شکم مادربزرگت

برای فهمیدن مطلب به این نکته توجه کنید: شما محصول یک تخمک (تخم نابالغ) هستید که در رحم مادربزرگتان رشد می کرد. حال چگونه است :

زمانی که جنین دختر به هفته بیستم بارداری می رسد، بین 6 تا 7 میلیون تخمک در آن تخمدان های کوچک و در حال رشد وجود دارد. شما از یکی از آن‌ها آمده‌اید - به این معنی که وقتی مادربزرگ شما تقریباً پنج ماهه باردار بود، شما یکی از احتمالات درون رحم او بودید.


فرانچسکا دانکن، محقق تولید مثل، استادیار مامایی و زنان در دانشگاه می گوید: "به همین دلیل است که تأثیرات چند نسلی برای هر گونه قرار گرفتن در معرض محیطی که یک زن ممکن است در زمان بارداری داشته باشد، وجود دارد. نه تنها بر زن و جنین تأثیر می گذارد، بلکه در طول نسل ها گسترش می یابد." دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن.


با این حال، طبق گفته کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان ، زمانی که مادر شما به دنیا آمد، تخمدان های نوزادی او فقط 1 تا 2 میلیون تخمک حمل می کردند . از دست دادن انبوه تخمک ها در رحم در بسیاری از افراد رخ می دهد. برخی از محققان فکر می کنند که این می تواند یک مرحله طبیعی در رشد یا تکامل جنین باشد.

زمانی که افراد به سن بلوغ می رسند، تنها حدود 300000 تا 400000 تخمک نابالغ باقی مانده است. دانکن گفت: "تخمدان احتمالا تنها عضوی است که قبل از اولین استفاده عملکرد خود را از دست می دهد."

کاهش با افزایش سن تشدید می شود. بر اساس تجزیه و تحلیل ژانویه 2010 ، برای 95٪ از افراد، تنها 12٪ از تخمک های آنها در 30 سالگی و تنها 3٪ در 40 سالگی در دسترس خواهند بود .


چرا پیری سریع رخ می دهد؟

چرا انسان در سن 30 سالگی تخمدان های پیری ایجاد می کند؟ گاریسون گفت که علم نمی‌داند، "و دانستن اینکه چرا چنین اتفاقی می‌افتد، واقعاً من را خشمگین کرد."


او گفت که یک دلیل: کمبود تاریخی بودجه برای تحقیقات تولیدمثلی. سپس این واقعیت وجود دارد که مطالعات تحقیقاتی عموماً زنان را نادیده می‌گرفتند: «زنان در داده‌ها به‌عنوان گیج‌کننده (گیج‌کننده) در نظر گرفته می‌شدند - چرخه‌های آنها پر سر و صدا است و داده‌ها را به هم می‌ریزد».


امروز این تغییر کرده است. در سال 2017، مؤسسه ملی بهداشت اصلاحیه‌ای را برای سیاست‌های خود درباره ثبت نام زنان و اقلیت‌ها در آزمایش‌های بالینی صادر کرد - زبان جدید نتایج مطالعه را بر اساس جنسیت/جنس و نژاد/قومیت گزارش می‌کند. در سال 2020، NIH اولین کمک مالی تحقیقاتی خود را در مورد جنسیت صادر کرد و آن را یک "دستاورد عطف" نامید.


دکتر کارا گلدمن، دانشیار مامایی و زنان در مدرسه فاینبرگ نورث وسترن، گفت: در حالی که افزایش باروری یکی از نتایج تحقیقات در این زمینه خواهد بود، دانشمندان در تلاش برای کمک به بارداری طبیعی در دهه 50، 60 و 70 سالگی نیستند.


گلدمن گفت: "این یک هدف کاملا غیرمسئولانه و در نهایت یک هدف کوته بینانه خواهد بود. ما به تصویر بزرگتر فکر می کنیم: بهترین راه برای جلوگیری از تاثیرات یائسگی بر سلامتی طولانی کردن عملکرد طبیعی تخمدان ها است."


سوالات اساسی نیاز به پاسخ دارند

با کمک سرمایه گذاران، گاریسون کنسرسیوم جهانی برای طول عمر و برابری باروری را راه اندازی کرده است . این مرکز تحقیقاتی را برای تسریع در کشف علل اصلی پیری سریع در تخمدان ها تأمین مالی می کند.

گاریسون گفت، از آنجایی که علم اطلاعات کمی در مورد چرخه تولید مثل زنان دارد، تحقیقات مجبور است با اصول اولیه شروع شود.

او گفت: "علت اساسی این کاهش کیفیت و کمیت تخمک با افزایش سن چیست؟ ما پاسخ آن را نمی دانیم." سن یائسگی طبیعی در سطح فردی واقعا متغیر است و ما نمی دانیم چرا.


در واقع، علم حتی نمی‌داند که چرا انسان اصلاً یائسه می‌شود. تنها چهار پستاندار دیگر - نهنگ‌های قاتل (اورکاها)، نهنگ‌های با باله کوتاه، نهنگ‌های بلوگا و ناروال‌ها - به چرخه‌های قاعدگی خود پایان می‌دهند و طول عمر پس از تولید مثل دارند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


گاریسون افزود : "چرا دوره باروری یک زن با طول عمر کلی او مرتبط است؟ حتی برادران زنانی که دیرتر یائسه می شوند، بیشتر عمر می کنند." "یک جزء ژنتیکی وجود دارد که به وضوح بسیار مهم است و ما اصلا آن را درک نمی کنیم."

"اما درک اینکه چه چیزی باعث آن می شود و مداخلاتی که آن را کمی یک سال، دو سال، پنج سال، 10 سال افزایش می دهد - بسیار قابل دستیابی است."


ترجمه : مجله ارم بلاگ

منبع : CNN


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده