بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مطالعه جدید نشان می دهد هوش مصنوعی می تواند علائم سرطان سینه را که رادیولوژیست ها نمی بینند، تشخیص دهد

مطالعه جدید نشان می دهد هوش مصنوعی می تواند علائم سرطان سینه را که رادیولوژیست ها نمی بینند، تشخیص دهد

مطالعه جدید نشان می دهد هوش مصنوعی می تواند علائم سرطان سینه را که رادیولوژیست ها نمی بینند، تشخیص دهد


بزرگترین مطالعه در نوع خود نشان می دهد که هوش مصنوعی (AI) نتایج امیدوارکننده ای را در تشخیص سرطان سینه نشان می دهد که ممکن است توسط رادیولوژیست ها نادیده گرفته شود.

محققان آلمانی کشف کردند که هوش مصنوعی می‌تواند سرطان‌های فاصله‌ای پستان را به درستی تشخیص دهد، سرطان‌هایی که در بین دورهای غربالگری معمول (معمولاً 24 ماه در بسیاری از کشورها) ایجاد می‌شوند و می‌توانند از قلم افتاده و به عنوان یک نتیجه منفی کاذب تشخیص داده شوند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال 2020، 2.3 میلیون زن مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شده و 685000 نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند.


مطالعه بررسی شده نشان داد که تقریباً 16 درصد از سرطان‌های بازه‌ای احتمالاً در طول غربالگری قبلی قابل مشاهده هستند، در حالی که از هر پنج سرطان یک مورد ممکن است برای چشم انسان بسیار ظریف باشد و توسط رادیولوژیست‌ها نادیده گرفته شود، که به عنوان "علائم حداقل" شناخته می‌شود.

این یافته ها فرصتی برای تشخیص سرطان های بیشتر در غربالگری با هوش مصنوعی است که ممکن است به تشخیص زودتر سرطان سینه کمک کند.


استارت آپ آلمانی با فناوری عمیق Vara این مطالعه را با مشارکت مرکز مرجع ماموگرافی شمال در اولدنبورگ انجام داد. نتایج در مجله اروپایی رادیولوژی منتشر شده است


وارا 2396 ماموگرافی غربالگری را از زنانی که بعداً سرطان آنها تشخیص داده شد، ارزیابی کرد.


این مطالعه نشان داد که هوش مصنوعی می تواند 27.5 درصد موارد منفی کاذب و کمی بیش از 12 درصد از حداقل علائم سرطان را تشخیص داده و به درستی در ماموگرافی نشان دهد.


دانالین بینگ، سرپرست تحقیقات بالینی در Vara، می‌گوید: «سرطان‌های اینتروال سرطان‌هایی هستند که به‌طور خودبه‌خودی در طول بازه‌های غربالگری ظاهر می‌شوند.


او به Euronews Next گفت: «چیزی که واقعاً جالب بود این بود که این الگوریتم دارای نوعی امتیاز مشکوک بودن برای برخی از ماموگرافی‌ها بود، علی‌رغم اینکه هیچ چیزی روی تصویر در هنگام غربالگری وجود نداشت.


  • تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آزمایش‌های اسمیر معمولی می‌تواند برای تشخیص خطر ابتلا به سرطان تخمدان و سینه استفاده شود


چگونه کار می کند؟

او گفت که در 3 درصد از موارد سرطان با فاصله واقعی، این الگوریتم همچنین می تواند به درستی محل ظاهر شدن سرطان سینه را مشخص کند.


این فناوری نوید تشخیص زودهنگام سرطان سینه را می دهد. کانوا


این مطالعه توسط الگوریتمی انجام شد که می‌تواند ماموگرافی‌ها را به سه دسته طبقه‌بندی کند: سرطان مشکوک، نرمال و غیرقابل اعتماد. مطالعات مشکوک سرطان و مطالعات نامطمئن به رادیولوژیست منتقل شد.

برای اینکه رادیولوژیست تعصب نداشته باشد، به آنها گفته نشد که کدام ماموگرافی ممکن است سرطان داشته باشد. اگر رادیولوژیست پیش‌بینی کند که الگوریتم با آن مخالف است، تنها در این صورت الگوریتم زنگ هشدار را به صدا در می‌آورد.

اما این بدان معنا نیست که دستگاه ها جایگزین رادیولوژیست ها می شوند.


بینگ گفت: "این یک رویکرد بسیار مشارکتی است که در آن ما به طور کامل جایگزین یک رادیولوژیست نمی‌شویم، اما در حال تکمیل مهارت‌های آنها هستیم زیرا الگوریتم، عملکرد داخلی آن، از این مفهوم اطمینان استفاده می‌کند."


چرا تشخیص زودهنگام کلیدی است

این فناوری نوید تشخیص زودهنگام سرطان سینه را می دهد، که به معنای نتایج بهتر برای زنان است، نه تنها از نظر بقا، بلکه در یافتن سرطان در مرحله ای که به راحتی قابل درمان هستند.

هدف ما واقعاً آوردن فناوری و استفاده از آن برای آوردن غربالگری سرطان سینه به کشورها است تا به آنها کمک کنیم برنامه های غربالگری سرطان سینه را ارتقاء دهند.


دانالین بینگ 

سرپرست تحقیقات بالینی، وارا

تشخیص زودهنگام همچنین می تواند درمان سرطان سینه را در کشورهای کم درآمد مقرون به صرفه تر کند. در حال حاضر، وارا در آلمان، یونان و مکزیک کار می کند، اما قصد دارد در آسیا و آفریقا و مکان هایی که غربالگری سرطان سینه محدود است، گسترش یابد.

"وارا بر اساس داده های رادیولوژیست های بسیار آموزش دیده آلمانی و زمانی که بدون برنامه های غربالگری سرطان پستان به کشورهای دیگر نقل مکان می کنیم، آموزش دیده و ارزیابی شده است. آنها رادیولوژیست دارند، اما آن رادیولوژیست ها ممکن است به انجام کارهای غربالگری سرطان پستان عادت نداشته باشند."

او افزود، وقتی ماموگرافی می گیرند، از زنی است که احتمالاً قبلاً علائمی دارد.


"بنابراین هدف ما واقعاً آوردن فناوری و استفاده از آن برای آوردن غربالگری سرطان سینه به کشورها است تا به آنها کمک کنیم برنامه های غربالگری سرطان سینه را ارتقاء و افزایش دهند .

بینگ گفت: "و سرطان سینه شاید در گذشته چنین موضوع مهمی برای سلامت عمومی نبوده است. اما این موضوع در حال تغییر است و در سال های آینده با سرعت بیشتری تغییر خواهد کرد."



مجله ارم بلاگ

Copyright   Canva

نوشته  پاسکال دیویس

Euronews Next





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده