خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه می توانید از خود در برابر آبله میمون محافظت کنید ؟

چگونه می توانید از خود در برابر آبله میمون محافظت کنید ؟

آبله میمون: چگونه می توانید از خود در برابر ویروس محافظت کنید و در صورت داشتن علائم چه کاری باید انجام دهید


تعداد موارد تایید شده آبله میمون، ویروس مربوط به آبله که معمولاً محدود به آفریقا است، در حال افزایش است - به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی، که سازمان بهداشت جهانی (WHO) را در 23 ژوئیه بر آن داشت تا وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی را اعلام کند.


این ویروس که کشنده‌تر از آبله است، معمولاً بین دو تا چهار هفته باقی می‌ماند و علائم می‌تواند بین 5 تا 21 روز پس از عفونت ظاهر شود.


اگرچه متخصصان بهداشت در سراسر جهان تاکید می کنند که خطر ابتلا به جمعیت عمومی کم است، اما مهم است که بدانید آبله میمون چگونه گسترش می یابد و برای محافظت از خود در برابر عفونت چه کاری می توانید انجام دهید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


آبله میمون چگونه گسترش می یابد؟

به طور معمول، آبله میمون به افرادی که با حیوانات آلوده تماس داشته اند سرایت می کند. این می تواند به دنبال گاز گرفتن، خراشیدن یا مصرف گوشت نپخته حیوان باشد.


آبله میمون همچنین می تواند از انسان به انسان سرایت کند. اگرچه در ابتدا این امر نادر تصور می شد، اما افزایش سریع اخیر و غیرعادی عفونت ها در خارج از غرب و مرکز آفریقا نگرانی هایی را ایجاد کرده است.


معمولاً به سه طریق بین افراد پخش می شود: استنشاق قطرات تنفسی. لمس مستقیم یک فرد آلوده؛ و در موارد کمتر، از طریق تماس غیرمستقیم - مانند لباس یا کتانی که با مایع ناشی از زخم تماس داشته است.

انتقال فرد به فرد معمولاً نیاز به تماس شخصی نزدیک دارد، مانند تماس پوست به پوست یا بوسیدن.


این ویروس به طور کلی به عنوان یک عفونت مقاربتی (STI) در نظر گرفته نمی شود و مشخص نیست که از طریق مایع منی در طول مقاربت منتشر می شود.


با این حال، WHO می گوید آبله میمون در حال حاضر بیشتر از طریق تماس طولانی مدت پوست به پوست که در طول رابطه جنسی رخ می دهد، منتقل می شود.


این بدان معناست که در حالی که کاندوم ممکن است در برابر بیشتر بیماری های مقاربتی محافظت کند، اما احتمالاً برای جلوگیری از انتقال آبله میمون کافی نیست.


دکتر هانس کلوگ، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا، روز سه‌شنبه (26 ژوئیه) گفت: "انتقال جنسی از طریق تماس نزدیک راه اصلی شیوع است، اما موارد از طریق اپیزودهای انتقال خانگی و گاهی اوقات بدون هیچ سابقه تماس واضحی شناسایی می‌شوند." ).


تاکنون اکثر موارد از طریق رابطه جنسی با غلظت خاصی در بین مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، منتشر شده است. با این حال، هر کسی ممکن است در معرض خطر ابتلا به ویروس باشد


"توصیه های موقت" WHO

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، پس از اعلام شیوع آبله میمون‌ها یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی، توصیه‌های موقتی برای کاهش خطر ابتلا به این ویروس صادر کرد.


WHO همچنین از جهان خواسته است تا در مورد توزیع درمان‌ها، آزمایش‌ها و واکسن‌ها با هم در همبستگی عمل کنند.


نیویورک به درخواست سازمان جهانی بهداشت برای تغییر نام آبله میمون به دلیل «تاریخ دردناک و نژادپرستانه» آن می‌پیوندد.


چگونه می توانید از خود در برابر آبله میمون محافظت کنید؟

یکی از بهترین راه‌های محافظت در برابر آبله میمون، واکسینه شدن است.


برخلاف واکسن کووید-۱۹، در حال حاضر فقط یک شرکت واکسن تایید شده آبله میمون را تولید می کند، بنابراین منابع تا حدودی محدود است.


شرکت بیوتکنولوژی دانمارکی باواریا نوردیک واکسن Imvanex را تولید می کند و کمیسیون اروپا روز دوشنبه (25 ژوئیه) مجوز عرضه آن را به عنوان محافظت در برابر ویروس صادر کرد. این به دنبال توصیه هفته قبل آژانس دارویی اروپا (EMA) بود.


ایموانکس قبلا فقط در اتحادیه اروپا برای درمان آبله تایید شده بود، اما این شرکت قبلاً این واکسن را به چندین کشور اتحادیه اروپا در طول شیوع فعلی آبله میمون برای آنچه که به عنوان استفاده "خارج از برچسب" شناخته می شود، عرضه کرده بود.


باواریا نوردیک در بیانیه ای اعلام کرد که این تاییدیه در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین در ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ معتبر است.


به غیر از واکسن زدن، تعدادی از اقدامات احتیاطی دیگری وجود دارد که افراد می توانند برای کاهش خطر ابتلا به آبله میمون انجام دهند.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در این زمان شرکای جنسی و تعاملات خود را محدود کنید. این ممکن است پیام سختی باشد، اما احتیاط می تواند از شما و جامعه گسترده تر شما محافظت کند.


با توجه به خدمات بهداشت ملی بریتانیا و مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده، بهترین اقدامات احتیاطی عبارتند از:

شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی.

با شرکای جنسی در مورد سلامت جنسی و علائمی که ممکن است داشته باشند صحبت کنید.

اگر از نظر جنسی فعال هستید، به خصوص اگر شریک جنسی جدیدی دارید، از علائم آبله میمون آگاه باشید.

با افرادی که حالشان خوب نیست و ممکن است آبله میمون داشته باشند تماس نزدیک نداشته باشید.

رختخواب یا حوله را با افرادی که حالشان خوب نیست و ممکن است آبله میمون داشته باشند به اشتراک نگذارید.

اگر علائم آبله میمون را دارید از رابطه جنسی و تماس صمیمی فاصله بگیرید تا زمانی که توسط پزشک معاینه شوید و به شما بگوید که دیگر در خطر انتقال آن نیستید.

هنگام مراقبت از بیمارانی که ویروس آبله میمون تایید شده یا آلوده شده اند، از تجهیزات محافظ شخصی (PPE) استفاده کنید.

به حیوانات وحشی یا ولگرد از جمله حیوانات مرده و همچنین حیواناتی که ظاهر ناخوشایندی دارند نزدیک نشوید.

از خوردن و دست زدن به گوشت حیوانات وحشی خودداری کنید.


اگر آبله میمون گرفتید چه باید کرد؟

اگر مشکوک به آبله میمون هستید، توصیه می شود در یک مرکز مراقبت های بهداشتی یا کلینیک سلامت جنسی، جایی که می توان آزمایش PCR را انجام داد، آزمایش دهید.


علائم اولیه آبله میمون می تواند شامل سردرد، درد عضلانی، تورم، کمردرد و تب باشد.


در عرض یک تا پنج روز پس از عفونت، ضایعات و بثورات معمولاً در سراسر بدن - روی دست‌ها، صورت، پاها، چشم‌ها، دهان و اندام‌های تناسلی ایجاد می‌شوند. اینها در نهایت به برجستگی های برجسته تبدیل می شوند که تاول ایجاد می کنند، برخی نیز قبل از شکستن و پوسته شدن با مایع سفید پر می شوند. این مایع می تواند عفونی باشد.


اگر این علائم را دارید یا مشکوک هستید که ممکن است به ویروس مبتلا شده باشید، باید خود را از تماس فیزیکی با دیگران جدا کنید و فوراً به دنبال مشاوره پزشکی باشید.


اگر به ویروس مبتلا شده اید، باید تا زمان بهبودی ایزوله شوید.


افرادی که آبله میمون می گیرند معمولا در عرض دو تا چهار هفته بهبود می یابند. علائم را می توان با سایر بیماری ها - مانند تبخال، سیفلیس یا آبله مرغان - اشتباه گرفت، بنابراین مهم است که در اسرع وقت با یک پزشک متخصص تایید شود.


مجله ارم بلاگ

Copyright  AP Photo

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده