بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» یک فناوری جدید از قطرات اشک انسان برای شناسایی بیماری ها استفاده می کند

یک فناوری جدید از قطرات اشک انسان برای شناسایی بیماری ها استفاده می کند

یک فناوری جدید از قطرات اشک انسان برای شناسایی بیماری ها استفاده می کند


ذرات میکروسکوپی در قطرات اشک اطلاعاتی را در مورد آنچه در بدن می گذرد ارائه می دهند


اشک‌های انسان می‌تواند سیل اطلاعات مفیدی را به همراه داشته باشد

دانشمندان در 20 ژوئیه در ACS Nano گزارش دادند که تنها با چند قطره اشک، یک روش جدید می تواند بیماری چشم و حتی علائم دیابت را مشاهده کند. 


MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

فی لیو، مهندس زیست پزشکی در دانشگاه پزشکی Wenzhou در چین می‌گوید: «ما می‌خواستیم پتانسیل استفاده از اشک برای تشخیص بیماری را نشان دهیم. او می‌گوید، این احتمال وجود دارد که این قطرات پنجره‌ای را برای دانشمندان باز کند تا به کل بدن نگاه کنند و حتی یک روز به مردم اجازه دهند تا اشک‌های خود را در خانه آزمایش کنند.


مانند بزاق و ادرار ، اشک ها حاوی کیسه های کوچکی هستند که با پیام های سلولی پر شده اند ( SN: 9/3/13 ). اگر دانشمندان بتوانند این کیسه های میکروسکوپی را رهگیری کنند، می توانند اطلاعات جدیدی در مورد آنچه در داخل بدن اتفاق می افتد ارائه دهند. اما جمع آوری مقدار کافی از این کیسه ها که اگزوزوم نامیده می شوند، مشکل است. بر خلاف مایع سایر قسمت های بدن، فقط قطره ای مایع از چشم ها نشت می کند.


RUNPHOTO/THE IMAGE BANK/GETTY IMAGES PLUS

بنابراین تیم لیو راهی جدید برای گرفتن کیسه ها از حجم های کوچک اشک ابداع کردند. ابتدا، محققان اشک شرکت کنندگان در مطالعه را جمع آوری کردند. سپس، تیم محلولی حاوی اشک را به دستگاهی با دو غشای نانومتخلخل اضافه کردند، غشاها را ارتعاش کردند و محلول را مکیدند. در عرض چند دقیقه، این تکنیک به مولکول‌های کوچک اجازه می‌دهد از آن فرار کنند و کیسه‌ها را برای تجزیه و تحلیل رها کنند.


نتایج نظر دانشمندان را جلب کرد. این تیم دریافتند که انواع مختلف بیماری خشکی چشم اثر انگشت مولکولی خود را در اشک افراد می ریزند. علاوه بر این، اشک به طور بالقوه می تواند به پزشکان کمک کند تا چگونگی پیشرفت دیابت بیمار را بررسی کنند. 


لوک لی، یکی از نویسندگان این مطالعه، مهندس زیستی در دانشکده پزشکی هاروارد، می‌گوید اکنون دانشمندان می‌خواهند برای شواهدی از بیماری‌های دیگر و همچنین افسردگی یا استرس عاطفی اشک‌های خود را به دست آورند. او می گوید: «این تازه آغاز راه است. "اشک چیزی را بیان می کند که ما واقعاً آن را کشف نکرده ایم."


مجله ارم بلاگ

منبع : Science News



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده