دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» غذاهایی که برای داشتن مو و ناخن سالم باید بخورید

غذاهایی که برای داشتن مو و ناخن سالم باید بخورید

غذاهایی که برای داشتن مو و ناخن سالم باید بخورید

همه ما می خواهیم مو و ناخن های سالمی داشته باشیم. اما بسیاری از مردم این باور نادرست را دارند که موها و ناخن‌های سالم به شامپوهای گران قیمت، درمان‌های مو، و قرار ملاقات‌های آرایشگاه ناخن مربوط می‌شوند. اما اینطور نیست. سرعت رشد مو و ناخن‌های شما تا حد زیادی به ژنتیک شما بستگی دارد، و در حالی که می‌توانید با لاک ناخن یا محصولات مراقبت از مو آن را بهتر جلوه دهید، استتار خواهد بود. آنچه در واقع بر سلامت مو و ناخن شما تأثیر می گذارد رژیم غذایی شما است. خوردن غذاهای مناسب و دریافت مواد مغذی مناسب تنها چیزی است که می تواند به شما کمک کند و مطمئن شوید که موها و ناخن های شما قوی، سالم و براق می شوند. پس چه غذاهایی باید بخورید؟ در زیر بیابید.

1. تخم مرغ

تخم مرغ یکی از سالم ترین غذاهای موجود است. آیا می دانستید که مو و ناخن شما بیشتر از پروتئین ساخته شده است؟ تخم مرغ سرشار از پروتئین، بیوتین و سایر چربی های سالم و مواد مغذی است که می تواند به رشد موهای شما کمک کند سالم تر و بلندتر شوند، و مطالعات نشان می دهد که افرادی که کمبود پروتئین دارند موهای شکننده و کدر دارند، بنابراین این پروتئین را وارد کنید!



2. ماهی چرب

مطمئنم در مورد فواید سلامتی خوردن ماهی آزاد و سایر ماهی های چرب شنیده اید، اما امگا 3 و امگا 6 برای سلامت مو بسیار حیاتی هستند. ثابت شده است که به افرادی که موهای نازک دارند کمک می کند تا به نتایج خوبی برسند و موهای پرپشت تری داشته باشند. ماهی چرب همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین است که برای ناخن و پوست شما نیز مفید است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


3. آووکادو

آووکادو فقط یک ماده مرسوم صبحانه هزاره نیست، بلکه سرشار از چربی های سالم است که می تواند به موهای شما کمک کند تا براق و سالم شوند. آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین E است که اغلب به عنوان مکمل برای افرادی که با ناخن ها و موهای شکننده دست و پنجه نرم می کنند تجویز می شود.


4. آجیل و دانه ها

بسیاری از مردم اهمیت آجیل و دانه‌ها را در رژیم غذایی خود نادیده می‌گیرند و فکر می‌کنند که نمی‌تواند فواید کافی را با اضافه کردن به سالاد، به ارمغان آورد. اما آجیل و دانه ها منابع شگفت انگیز ویتامین B، روی، و چربی های سالم هستند - همه چیزهایی که معمولاً در مکمل های مو و ناخن برجسته هستند. بنابراین مقداری از دانه ها را به سالاد یا جو دوسر صبحگاهی خود اضافه کنید.


5. توت ها

در مورد جو دوسر و صبحانه، مطمئن شوید که از توت‌ها استفاده کنید. آنها سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که از مو و ناخن شما در برابر آسیب محافظت می کنند و منبع عالی ویتامین C هستند که به بدن شما کمک می کند کلاژن تولید کند و آهن را جذب کند که هر دو برای موهای شما مفید هستند.


6. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از بتاکاروتن است که سپس توسط بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود که برای پوست سر و موهای شما شگفت انگیز است. فقط یک سیب زمینی شیرین 4 برابر مقدار ویتامین A مورد نیاز شما را تامین می کند. پس حتما به سفارش آن کاسه های سیب زمینی شیرین ادامه دهید.


7. اسفناج

اسفناج منبع خوبی از آهن است و همچنین سرشار از ویتامین A است که همانطور که گفتیم هم برای موها و هم برای ناخن های شما عالی است. فقط یک فنجان اسفناج در روز می تواند ویتامین A کافی در روز را برای شما تامین کند. و از آنجایی که اسفناج واقعا طعمی ندارد، می توانید به راحتی آن را به سوپ، خورش و اسموتی اضافه کنید، بدون اینکه نگران تغییر طعم کلی آن باشید. » همه چیز راجع به اسفناج


8. غلات کامل

غلات کامل مانند برنج قهوه ای، گندم سیاه و جو دوسر می توانند به تقویت ناخن ها و موهای شما کمک کنند. آنها فقط کربوهیدرات و فیبر نیستند، بلکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی مانند روی، بیوتیک، ویتامین B هستند که نه تنها برای مو و ناخن شما مفید هستند، بلکه برای استخوان های شما نیز مفید هستند.


مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده