دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چهار مانع پیش روی یافتن واکسن ویروس کرونا

چهار مانع پیش روی یافتن واکسن ویروس کرونا

چهار مانع پیش روی یافتن واکسن ویروس کرونا


با وضعیتی که بر اثر ویروس کرونا پیش آمده، گروه های تحقیقاتی در سراسر جهان با سرعتی بی سابقه درصدد یافتن درمانی برای این ویروس برآمده اند. با این حال موانع مهمی بر سر راه دستیابی به این امر وجود دارد.


1- تامین مالی:

هزینه تحقیقات و رسیدن به واکسن به چندین میلیارد دلار می رسد. تامین مالی از سوی ائتلاف نوآوری های آمادگی برای اپیدمی صورت می گیرد که کار هماهنگی برای ایجاد واکسن به منظور درمان بیماری های عفونی نوین را به عهده دارد. اما بنا به گفته این سازمان کمبود ۸ میلیارد دلاری برای درمان و ساخت واکسن کوید ۱۹ وجود دارد و به همین منظور از شرکت هایی در سراسر جهان پول جمع می کند. همه گیری ویروس فعلی تهدید هزینه ۲.۷ تریلیون دلاری برای کسب و کارهای جهانی دارد که معادل با GDP سالانه بریتانیا است.


2 - ساخت واکسنی ایمن

هر واکسن جدیدی باید امتحان سفت و سختی پس بدهد تا اطمینان حاصل شود که اثرات جانبی یا پیامدهای مضری در پی ندارد. معمولا آزمایش های کلینیکی حدود ۱۰ سال به طول می انجامد اما در این مورد مجبوریم ظرف چند ماه کار را تکمیل کنیم.


3 -تولید واکسن

میلیاردها دز باید به سرعت تولید شوند و این امر نیازمند بالا بردن ظرفیت تولید است. بنیاد گیتس می گوید برای هر یک از ۷ واکسنی که بیش از بقیه امید به درمان داشته باشند کارخانه ای می سازد. تنها یک یا دو مورداز واکسن ها احتمالا جواب خواهد داد اما آماده شدن کارخانه ها سرعت تولید را افزایش می دهد.


4 -توزیع

واکسن باید به سراسر جهان انتقال یابد و به میلیاردها نفر از جمله در کشورهای توسعه یافته که دسترسی دشواری به کلینیک ها دارند، برسد.


مترجم: امیر شاملویی، پژوهشگر اقتصاد

اختصاصی دورنمای اقتصاد

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده