خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ‍ رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین :

‍ رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین :

‍ رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین :

همچنان یکی از مهمترین راههای پیشگیری شستن دستها به طور مرتب، دست نزدن به صورت و تمیز نگهداشتن دستها تا حد ممکن است: «این را به دوستان خودتان هم بگویید!».


دکتر بروس آیلوارد، رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین، میگوید باید خیلی سریع در قبال شیوع ویروس کرونای جدید واکنش نشان داد. او با ارائه تجربیات چین، پیشنهاد هایی را نیز ارائه کرده است.دکتر آیلوارد تاکید کرده که کشورهای جهان برای یک همه گیری گسترده و پاندمی «آمادگی ندارند» و در شرایط فعلی هیچ تاخیری برای مقابله با ویروس جدید جایز نیست.


این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در صدر تیمی ۲۵ نفره از چین بازگشته و با خبرنگاران دیدار کرده است.او تاکید کرده جهان آماده همه گیری گسترده نیست: «این یک اپیدمی سریع در نقاط مختلف است، که ما برای مقابله با آن باید خیلی فوری وارد عمل شویم تا جلوی پاندمی را بگیریم».او میگوید همه کشورها باید آماده باشند تا اقداماتی را در سطح وسیع انجام دهند.


با این حال رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین برخی اقدامات اولیه و بنیادین که در چین مورد استفاده قرار گرفته اند را در دیگر کشورها محتمل و ممکن میداند. اقداماتی که میتواند از سرعت شیوع ویروس بکاهد تا پژوهشگران نیز فرصت بیشتری برای مطالعه آن پیدا کنند.دکتر آیلوارد میگوید «صدها هزار نفر از مردم چین مبتلا به کووید-۱۹ نشدند، چراکه چین واکنش شدیدی نشان داد».


او افزوده برخی از این تکنیکها قدیمی بودند ولی کمی نوآوری در آنها شده بود: «در سطحی که تا کنون دیده نشده است».


«طی ۳۰ سالی که من مشغول کار هستم، هرگز چیزی شبیه این را ندیده ام، و نه حتی مطمئن بودم که ممکن است جواب بدهد».


به گفته بروس آیلوارد نیازی نیست تا تمامی یک کشور را محصور و قفل کرد، اما جدا کردن بیماران از جامعه و افرادی که بیمار نیستند، موثر است.


در شهری نسبتا شلوغ در روزهای معمولی مانند ووهان، مرکز اصلی شیوع ویروس کرونای جدید، همه چیز بیشتر از یک ماه است تحت قرنطینه ای شدید قرار دارد، اما در دیگر شهرهای چین، بسته به شمار بیماران، اقدامات و تمهیدات دیگری پی گرفته شده است.


البته برخی از منتقدان میگویند حصر و قرنطینه کردن سراسر یک شهر، از نظر اخلاقی و انسانی میتواند پیامدهایی داشته باشد.


آیلوارد خود گفته ووهان مانند «شهر ارواح است. ولی پشت هر پنجره و در هر آپارتمانی مردمی حضور دارند که با واکنشها و اقدامات همکاری کرده اند».


او افزوده هزاران نفر از امدادگران و تیم های پزشکی داوطلبانه برای کمک به مردم راهی ووهان شدهاند. به گفته این مقام بین المللی مقام های چینی خانه به خانه گشته اند تا موارد مشکوک و موارد ابتلا را پیدا کنند.


اما این تنها امدادگران و تیم های پزشکی نیستند، بلکه تمامی مردم، به هر کار و پیشه ای که مشغول هستند، تلاش کرده اند تا خود را با شرایط جدید سازگار کنند و طور دیگری عمل کنند تا در راستای واکنشها به شیوع ویروس باشد.او افزوده لازم است تا تخت های بیمارستانی و دستگاههای اکسیژن رسانی و تنفسی را آماده کرد و امدادگران را به خدمت گرفت: «این راهیست که به آن فکر شده؛ باید دنبال همه تماسهای ( فرد مبتلا با دیگران) بود. باید مطمئن بود که میشود آنها را در یک جای جدا، و زنده نگه داشت، تا خوب شوند. و این راهیست که باید ملکه ذهن شود».


دکتر آیلوارد افزوده «یادتان نرود که لازم نیست دنبال تک تک موارد تماس بود، چون چنین چیزی ممکن نیست. باید به اندازه کافی جست و جو کرد و پیدا کرد تا زنجیره اصلی انتقال شکسته شود، تا از سرعت شیوع کاست و آن را تحت کنترل درآورد».رهبر تیم مشترک سازمان جهانی بهداشت و چین تاکید کرده همچنان یکی از مهمترین راههای پیشگیری شستن دستها به طور مرتب، دست نزدن به صورت و تمیز نگهداشتن دستها تا حد ممکن است: «این را به دوستان خودتان هم بگویید!».


به گفته این مقام سازمان جهانی بهداشت به خاطر تمامی این اقدامات است که شمار موارد ابتلا در چین کاهش پیدا کرده است.البته ابتلا به ویروس کرونا در چین همچنان ادامه دارد و شهر ووهان و شهروندان آن نیز همچنان با قوانین و مقررات سختی دست به گریبان هستند. با این حال شمار تلفات در چین در روز سه شنبه به کمترین میزان طی سه هفته اخیر رسید و شمار موارد ابتلا در خارج از استان هوبی نیز تنها پنج نفر بود.

رادیو فردا



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده