بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» مطالعه نشان می دهد که تنها 2 دقیقه پیاده روی پس از صرف غذا می تواند به قند خون کمک کند

مطالعه نشان می دهد که تنها 2 دقیقه پیاده روی پس از صرف غذا می تواند به قند خون کمک کند

مطالعه نشان می دهد که تنها 2 دقیقه پیاده روی پس از صرف غذا می تواند به قند خون کمک کند


آیدان بافی، یکی از نویسندگان مطالعه، دانشجوی دکترا در گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه لیمریک در ایرلند، گفت که ایستادن بعد از غذا نیز می تواند کمک کند، اما نه به اندازه قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر.


پیاده روی کوتاه بعد از غذا خوردن ممکن است به کنترل قند خون شما کمک کند.

"ایستادن متناوب در طول روز و بعد از غذا، گلوکز را به طور متوسط ​​9.51٪ در مقایسه با نشستن طولانی مدت کاهش داد. با این حال، پیاده روی متناوب با سرعت بالا در طول روز شاهد کاهش بیشتر گلوکز به میزان 17.01٪ در مقایسه با نشستن طولانی مدت بود." (بافی)

وی افزود: «این نشان می‌دهد که شکستن نشستن طولانی‌مدت با استراحت‌های ایستاده و راه رفتن سبک در طول روز برای سطح گلوکز مفید است.»

ایستادن خوب است، اما راه رفتن بهتر است

متاآنالیز که در فوریه منتشر شد ، هفت مطالعه را بررسی کرد که تأثیر نشستن، ایستادن و راه رفتن را بر سطح انسولین و قند خون بدن مقایسه کردند. از افراد شرکت کننده در این مطالعات خواسته شد که در طول یک روز کامل هر 20 تا 30 دقیقه دو تا پنج دقیقه بایستند یا راه بروند.

بافی گفت: «بین هفت مطالعه بررسی‌شده، کل زمان فعالیت در طول مشاهده تقریباً 28 دقیقه با استراحت‌های ایستاده و سبک پیاده‌روی بین 2 تا 5 دقیقه بود.


آیا می خواهید خطر مرگ زودهنگام خود را کاهش دهید؟ مطالعه می گوید 3 فعالیت سودمندترین هستند

این تجزیه و تحلیل نشان داد که در مورد سطح قند خون، ایستادن بهتر از نشستن روی مبل بود، اما به کاهش انسولین در جریان خون کمکی نکرد.


افرادی که پس از صرف غذا ، پیاده روی کوتاهی داشتند، سطح قند خون آنها به تدریج افزایش و کاهش می یافت و سطح انسولین آنها پایدارتر از ایستادن یا نشستن بود.


به گفته متخصصان، جلوگیری از افزایش قند خون برای بدن مفید است، زیرا افزایش شدید و سقوط سریع می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند که سطح قند خون در عرض 60 تا 90 دقیقه پس از خوردن غذا افزایش می یابد، بنابراین بهتر است بلافاصله پس از پایان غذا حرکت کنید.


حرکت چگونه کمک می کند؟ ماهیچه‌ها برای عملکرد به گلوکز نیاز دارند، بنابراین حرکت به پاکسازی قندها از جریان خون کمک می‌کند

آیا می خواهید بیشتر از کاهش قند خون از تلاش خود بهره ببرید؟ برای رسیدن به حداقل استانداردهای فعالیت بدنی برای آمریکایی ها، تمرینات خود را افزایش دهید: 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​و دو روز فعالیت تقویت عضلات در هفته.


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده خاطرنشان می کند : "افرادی که حدود 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی دارند، 33 درصد کمتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از همه علل هستند . "

این بدان معناست که اگر هر روز هفته فقط 21.43 دقیقه بلند شوید و حرکت کنید، خطر مرگ بر اثر هر چیزی را به یک سوم کاهش می دهید.

این ارزش تلاش را دارد، درست است؟


مجله ارم بلاگ

منبع : CNN



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده